nzclara.blogg.se

Ett år i Nya Zeeland

Magiskt vatten

Publicerad 2016-03-11 10:50:24 i Allmänt,

I tisdags åkte vi som sagt på en paddeltur nerför en å. Det tog oss typ 2 timmar totalt och det var jättekul. Vi hade tidvattnet med oss ner så det var jätteenkelt att paddla. Resten av veckan har varit som vanligt och idag slutade jag vid halv 2. Det var så skönt, när jag kom hem åt jag lunch och sen skrev jag klart en idrottsuppsats. 

I torsdags kväll gick jag och Jaydene på en kvällspromenad ner till stranden.



Vid åtta på kvällen idag gick jag och några kompisar ner till stranden för ett kvällsdopp. Först var det bara jag Caitlin och Libby men sen kom även Tait och Sam. Vi simmade ut till flytbryggan och de lärde mig lite nya hopp och trix. Nu kan jag Manu, Gorilla och Staple. Sam kom lite senare än och när han simmade ut märkte han att det var massa små plankton i vattnet som lyste upp när man rörde sig. När han sa det så hoppade alla ner i vattnet och testade simma och det var sjukt coolt. Bland det häftigaste jag sett. Hela havet lyste upp runt om kring en när man simmade. Det är alltså små plankton som lyser upp när vattnet rör sig.





Längst bak är Sam, sen från vänster Libby, Caitlin, jag och Tait längst fram.

Det här är inte mina bilder men så här såg det ut när vi badade.

Detta var seriöst bland det häftigaste jag sett, vattnet var lugnt och det var en jättefin solnedgång. Denna dag kunde inte slutat bättre!

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2016-03-11 12:54:28

Vilken upplevelse! Coolt! ❤️

Svar: Ja, det var bland det häftigaste jag upplevt! Går typ inte beskriva❤️
Clara Wallner

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-03-14 22:30:14

Vad häftigt Clara! Jag har nog inte sett något liknade. I går fick vi ett vykort från dig och nya Zeeland. Jag vart så glad Clara! Tack söta du. Det pryder nu vårat kylskåp hör hemma. Saknar dig! Du är så cool som klarar av detta. Förstår om du räknar ner nu, inte många månader tills du kommer hem. Kram Jenny

Svar: Vad glad jag blir att det kom fram. Var lite osäker på om jag fick rätt adress. Kram😊
Clara Wallner

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Halloj!! Mitt namn är Clara, jag är en tjej på 16 år.15/16 är jag utbytesstudent i Whangaparaoa utanför Auckland i Nya Zeeland. Här kan du följa mig på min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela