nzclara.blogg.se

Ett år i Nya Zeeland

Mamma & pappa är här

Publicerad 2016-01-22 10:55:07 i Allmänt,

I söndags morse när jag vaknade var mamma och pappa i Nya Zeeland. Jag vaknade typ vid halv 7 och sen vid halv nio kom mamma och pappa till Whangaparaoa där jag bor. Det var jätteroligt att se dom, det var ju typ 6 månader sedan senaste gången. 

På söndagen visade jag dem runt där jag bor. Vi gick på en promenad vid stranden och åkte ut till Shakespear Regional park. Sen åkte vi även runt och kollade med bilen som mamma och pappa hyrt, vi svängde även förbi skolan så jag fick visa dom den. Sen åt vi även lunch och middag med min värdfamilj. 
 
På måndagen åkte vi in till Auckland. Vi gick bland annat på Maritime Museum om segelbåtar och så. Sen åkte vi även up i the skytower men tyvärr så såg vi inte så mycket för det regnade och var molnigt. På kvällen åt vi även middag med min värdfamilj.

På tisdag morgon åkte vi mot Coromandel Peninsula. Det tog cirka 3 timmar och vägen var skitcoolt. Den var kringelkrokig och gick precis vid vattnet. Vi stannade i Coromandel Town för att äta lunch och sen åkte vi vidare till Whitianga där vi sov en natt.




I onsdags åkte vi till något som heter Cathedral Cove där de bland annat har spelat in Narnia. 



Där spenderade vi hela förmiddagen och efter lunch åkte vi till Hot Water Beach där de finns varma källor. Man gräver som pooler i sanden och i dom poolerna är det jättevarmt, jag brände mig när jag var där förut. Det är tillochmed så att det bubblar för att det är så varmt. Tyvärr fick inte mamma och pappa bada i några pooler för det var högvatten och de varma ställena där man gräver var under vattnet.

Sen åkte vi vidare till en av mammas kompis kompisar som är från Sverige. Hon bodde i Whangamata så vi svängde förbi och sa hej och sen åkte vi till Rotorua där vi sov.




Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-01-22 20:31:32

Så härliga landskap Clara!! Kul att se Anders och Maria också! Fixar pappa att köra vänstertrafik? P&K och hälsa!! 💕Jenny

Svar: Ja det har faktiskt gått väldigt bra att köra på vänster. De har precis åkt till flygplatsen nu. Puss o kram💕
Clara Wallner

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Halloj!! Mitt namn är Clara, jag är en tjej på 16 år.15/16 är jag utbytesstudent i Whangaparaoa utanför Auckland i Nya Zeeland. Här kan du följa mig på min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela