nzclara.blogg.se

Ett år i Nya Zeeland

Stränder

Publicerad 2016-02-01 07:08:33 i Allmänt,

Måndag den 25 åkte vi på en seglingstur. Vi var typ 20 pers på en segelbåt så det var lite trångt. Vi träffade i alla fall två jättesnälla canadensare som cyklade runt i NZ. På vägen ut i skärgården såg vi delfiner. Det var faktiskt väldigt coolt även fast de inte var så nära.

Sen stannade vi på en ö och bada. På ön fanns även ett litet berg man kunde gå upp på så det gjorde vi och det var tur det för det var sjukt fin utsikt.

När vi seglat klart släpptes vi av i Russell. Det är en jättemysig liten by som i princip bara en gata med resturanger.
En kille hade även fångat en jättestor fisk, vet inte vilken sorts fisk det är.

På kvällen hade vi bokat bord på en resturang och det var jättemysigt.
Testade även pappas solglasögon.

På tisdagen gick vi på en morgonpromenad till en utkiksplats.

Sen åkte vi runt och kollade på massa stränder. Vi åkte till en jättecool strand där det var sjukt stora vågor. De gick inte ens att bada där. Det fanns som tur någon sorts å/dam eller nåt som man kunde bada i. Har tyvärr inga bilder på stranden.

På kvällen åkte vi över till Russell och åt middag. Vi tog bilfärjan så efter middagen åkte vi runt och titta på lite hus.

På onsdagen åt vi frukost på en resturang vid vattnet och efter det åkte vi vidare till Monganui som ligger norr om Paihia och Russell. På vägen till Monganui stannade vi vid något missionshus och kollade, det var inte så kul.

Vi kom fram till hotellet någon gång på förmiddagen och då lade vi in bagaget och åkte och åt lunch och handla. Sen åkte pappa och klippte sig och när han kommit tillbaka åkte vi på en tur med bilen och titta på ännu mer stränder. Det  var dock ganska dåligt väder och regnade så vi badade inte.

På kvällen lagade vi egen middag och det var sjukt gott. Vi grillade lam och hade en sallad till.
Skriver om resten någon annan dag, den här resan tar aldrig slut.