nzclara.blogg.se

Ett år i Nya Zeeland

Quiznight och bal

Publicerad 2015-08-02 01:07:10 i Allmänt,

Fredagen var en vanlig dag i skolan, hade outdoor education som numera är mitt favoritämne, den hör gången sköt vi pilbåge.
På kvällen hade Deearnas netballteam ordnat upp en Quiznight som vi skulle gå på. De fanns också ett pris för bäst utklädda så vi gick all in, vi klädde ut oss som orange is the new black.


Sam (en av systrarnas pojkvänner) och Anderew (pappan i familjen).
Vi vann tävlingen.

På lördag skulle Deearna på bal så vi skjutsade henne till frisören och sen tog vi en sväng ut till Shakespear Regional Park, ett naturreservat längst ut på udden jag bor på, det var jättefint där och det var får överallt.

Här är jag i en tavla.
På kvällen hade Deearna som sagt bal och därmed togs massvis med foton.
Här är hon, Deearna.
På kvällen följde jag med Tilly hem, eller det var egentligen inte hem till henne utan till hennes kompis som inte var hemma vilket var lite konstigt. Vi beställde hem fish and chips, vilket är traditionellt Nya Zeelänskt.
Stripsen och "potatiskakan" var goda men fisken var ingen höjdare.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-08-02 09:53:28

Du ser ut att få var med på mycket .nu är vi på väg till Umeå Kram mormor o morfar ❤️

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Halloj!! Mitt namn är Clara, jag är en tjej på 16 år.15/16 är jag utbytesstudent i Whangaparaoa utanför Auckland i Nya Zeeland. Här kan du följa mig på min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela