nzclara.blogg.se

Ett år i Nya Zeeland

Ännu en vecka

Publicerad 2015-08-21 11:23:54 i Allmänt,

Denna vecka har varit ganska jobbig, har haft hemlängtan och så men nu är det i alla fall mycket bättre, för imorgon är det bal!! Det är det enda folk pratar om i skolan. Det ska verkligen bli jätteroligt. Det är på lördagen som det är bal, först ska jag på preball hos en kompis. Där ska vi knäppa lite kort och äta lite, sen åker vi partybuss till balen. Balen börjar vid 7 och då är det dans och tre rätters middag. Efter balen åker vi partybussen hem till en annan kompis där vi ska ha en "after ball" då vi kommer dansa och äta ännu mer. Det ska verkligen bli så roligt, är jättetaggad!

Här kommer lite random bilder från veckan.
Outdoor ed, pilbågsskytte som vanligt. Det är faktiskt jätteroligt.


En bild jag tog påväg till skolan.


Håller just nu på att sy en klänning på textillektionen.

Här är jag och två andra internationella studenter, Marlena från Tyskland och Camilla från Chile.
Camilla o jag på engelskan, jag har engelska med andra utbytesstudenter. Så vi får lite specialundervisning, det är faktiskt väldigt skönt, man får så mycket hjälp man vill och läraren försöker verkligen att få oss att bli bättre på engelska.


På onsdagen var jag och tittade på Deearna som spelade Netball. 
De spelade mot det bästa laget här på Nordön och det blev oavgjort så det var väldigt roligt att se på.

I torsdags hade jag hemkunskap och då bakade vi Pizza.
Inte så snygg men den var väldigt god.

På torsdagen var jag och tittade på Basket med några kompisar. Vårt basketlag spelade match mot en skola i närheten, vi vann.
Jag, Baylee och Marnie, de var vi som tittade på basketen.

Idag var jag och klättrade med outdoor ed igen, det är skitkul. Det måste jag göra fler gånger.





Just nu ligger jag i sängen och tittar på film med Bently (katten). Han är jättetjock men så gosig.
Bently.

Ja det är allt jag har gjort denna vecka. Kolla bloggen igen på Söndag för då kommer det massa bilder från balen!
Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Halloj!! Mitt namn är Clara, jag är en tjej på 16 år.15/16 är jag utbytesstudent i Whangaparaoa utanför Auckland i Nya Zeeland. Här kan du följa mig på min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela