nzclara.blogg.se

Ett år i Nya Zeeland

Kvällsbad, bullar och plugg

Publicerad 2016-03-07 09:46:04 i Allmänt,

I fredagskväll messade en kompis mig och frågade om jag ville gå ner till stranden med dom för ett kvällsbad och det ville jag såklart. Det var supermysigt, vi satt bara och pratade och sen tog vi även ett kvällsdopp. Det var faktiskt väldigt varmt i vattnet så vi simmade ut till en flytbrygga. De lärde också mig att Manu som är en speciell bomb man gör här. Man hoppar i vattnet med rumpan förts, precis när rumpan nuddar vattenytan sträcker man ut sig och då skvätter det jättemycket.




Caitlin hade även en polaroid kamera så jag fick denna bilden av henne. Det är Caitlin som är på bilden.

I lördags pluggade jag och sen pluggade jag och sen bakade jag bullar och sen pluggade jag. Jag hade en engelska uppsats som skulle vara klar på måndag så jag har försökt skriva på den hela helgen. Jag tog i alla fall en pause vid lunch och bakade bullar, det blev faktiskt ganska bra. Bättre än förra gången i alla fall för då jäste de inte alls.

Till middag hade Jay gjort en bricka med bröd, revbensspjäll, kyckling, köttbullar och massa gott.

I söndags fortsatte jag med engelska uppsatsen och vid typ 18 blev jag äntligen klar. Tog även en promenad ner till stranden på förmiddagen och när jag kom tillbaka hoppade jag ner i poolen för det var så varmt.

Idag var det skola som vanligt och vi förberedde oss för imorgon då min klass ska paddla kajak uppför en å i två timmar, som tur kommer vi ha tidvattnet med oss så det ska nog gå bra. Efter skolan pratade jag med Lisa en sväng och sen stack jag ut och sprang. När jag kom hem igen packade jag väskan och sen åt jag middag.


Här håller vi på och förbereder kajakerna inför imorgon. Rochelle försöker pumpa ur vattnet ur kajaken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Halloj!! Mitt namn är Clara, jag är en tjej på 16 år.15/16 är jag utbytesstudent i Whangaparaoa utanför Auckland i Nya Zeeland. Här kan du följa mig på min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela