nzclara.blogg.se

Ett år i Nya Zeeland

Rotorua och Bay of Islands

Publicerad 2016-01-30 05:02:24 i Allmänt,

Förra torsdagen (den 21) åkte vi upp på ett gondol upp på ett berg i Rotorua. Sen åkte vi luge som är typ som små bilar som man åker ber för berget. Det var superkul. 


 
Sen åkte vi till Wai-o-Tapu där det finns massor av varma källor som stinker. Det finns även en sjö som är snorgrön.


 
Sen åkte vi till några sjöar som var sjukt fina. Vi badade även en sväng.


På kvällen gick vi ut och åt på en italiensk resturang och det var sjukt varmt ute. Det var nog den varmaste kvällen av alla, jag kunde inte sitta i solen för jag svettades så mycket.

Fredagen den 22 åkte vi på Zipline på morgonen. Det var mitt ute i skogen i ett naturreservat. Det tog typ 3 timmar och totalt var det 6 ziplines, den längsta var 220 meter tror jag. Och på den sista ziplinen åkte jag och mamma och pappa uppochner.



Efter Ziplinen åkte vi till Hobbiton och det kan nog ha varit bland det bästa på resan. Det var sjukt coolt och jättefint. 






Efter Hobbiton åkte vi upp till Whangarei  där vi stannade två nätter. 

Lördagen den 23 låg vi på stranden hela dagen och det var sjukt stora vågor i haver. Nästan så det var läskigt faktiskt, men det var kul.


På vägen hem från stranden åkte vi till en vingård med världens finaste utsikt. Det var skitcoolt för det låg precis på en klippa.


Efter vi varit på vingården badade vi lite i poolen på hotellet och sen åkte vi ner till hamnen och åt middag.

Söndag den 24 åkte vi upp till Paihia som ligger i Bay of Islands. Vi kom dit vid typ 10 och då checkade vi in på hotellet och vid 11:30 åkte vi ut till en ö i bay of Islands.


Skriver om resten av veckan lite senare ikväll.


Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-01-31 14:09:43

William, Nora och jag följer dina äventyr. Så mysigt New Zeeland ser ut att vara. Kul!! Puss å kram från oss. // Jenny 😘😄😎

Svar: Vad roligt att höra! Nya Zeeland är väldigt mysigt och det är jättefint här! Puss o kram😘
Clara Wallner

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Halloj!! Mitt namn är Clara, jag är en tjej på 16 år.15/16 är jag utbytesstudent i Whangaparaoa utanför Auckland i Nya Zeeland. Här kan du följa mig på min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela