nzclara.blogg.se

Ett år i Nya Zeeland

Fredag & lördag

Publicerad 2016-01-16 09:12:26 i Allmänt,

I fredags gjorde jag inte så mycket på dagen men på kvällen var jag på en "fest" hos en tjej som heter Amber. Alla mina kompisar var där så det var superkul. Några hade jag inte sett på hela sommarlovet så det var roligt att se allihopa och få reda på vad alla gjort på lovet.
Lite dålig kvalité på bilden men de två längst fram är Marnie och mini-Fynnola. Sen från vänster är det jag, Baylee, Ella, Caitlin och Ruby.

Idag (lördag) pratade jag med Lydia en sväng på morgonen och sen åkte jag och tittade på när Goose och Jay spelade touch. Det var en jättestor touch-turnering här i Whangaparaoa idag. Det var för en kille som var jätteduktig på att spela touch men som tyvärr dog i en bilkrasch när han bara var 17 åt tror jag. Mamman startade då en turnering för att samla in pengar till ungdomar som är bra på Touch men som inte har tillräckligt med pengar. Goose och Jays lag  kom tvåa. Det var jättevarmt idag så när jag kom hem från matchen så badade jag i poolen. Hela Goose och Jays lag kom även hit och badade efter de spelar klart.


På kvällen gick jag ner till stranden för att träffa några kompisar. Vi pratade, åt lite och spelade cricket, typ brännboll. Det var försten till bollen som gällde och det blev lite våldsamt.


Imorgon kommer mamma och pappa, jag längtar sjukt mycket. Imorgon när jag vaknar är de här, om jag kan sova.



Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-01-18 14:37:53

Får man se nåt kort på Anders, Maria och dig samlade vid tillfälle? Kramar faster Jenny

Svar: Ja absolut, det kommer snart! Kram❤️
Clara Wallner

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Halloj!! Mitt namn är Clara, jag är en tjej på 16 år.15/16 är jag utbytesstudent i Whangaparaoa utanför Auckland i Nya Zeeland. Här kan du följa mig på min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela