nzclara.blogg.se

Ett år i Nya Zeeland

En promenad i skogen och filmkväll

Publicerad 2016-02-28 09:51:47 i Allmänt,

I fredags hände inte så mycket, det var skola som vanligt. Efter skolan gick jag på en promenad och det blev sjukt varmt. Så när jag kom hem badade jag i poolen. På kvällen flätade jag Jaydenes hår. Hon ska på bröllop den 20 Mars så vi håller på och testar massa frisyrer inför det. Tyvärr var hennes hår för kort för alla frisyrer men jag ska nog lyckad komma på något bra innan den 20.

I lördags åkte hela familjen ut till Wendelholm där vi mötte kusinerna. Allihopa skulle gå på en promenad i skogen. Jag och Tanya hade gått där förut, det är en backe som är jättebrant, man måste nästan klättra upp. 




På kvällen gick jag till Ella som fyllt 17 i veckan. Vi gjorde pizza i deras pizzaugn och sen tittade vi på film. Hon hade en utebio typ men tyvärr regnade det så vi vände bara skärmen och satt inne i vardagsrummet istället och det funkade bra. Vi började titta på en skräckfilm men vi såg bara 30 min (eller rättare sagt såg inte 30 min) innan vi bytte till High School Musical. Det var år sen jag såg den så det var kul. 





Idag (söndag) hade jag jättetråkigt på morgonen. Så jag messade Hanna och hon gav mig massor av tips på vad jag kunde göra. Jag bestämde mig i alla fall för att baka matbröd. Så jag började med att gå upp till mataffären för att köpa lite ingredienser. Sen när jag kom hem började jag baka. Det blev rågfrallor med russin i. Det har tyvärr ingen bakmaskin här så jag var tvungen att knåda degen förhand i en kvart vilket var jobbigt. Sen skulle det jäsa så jag passade på att äta lunch medans. Sen pluggade jag lite matte och tittade på film. Brödet blev i alla fall jättegott så det var kul. 

Sen en började det regna och  jag badade en sväng i poolen. Jag älskar att bada när det regnar. Sen åt vi middag, lam och grönsaker i ugn vilket var supergott. Efter maten bakade jag raw balls igen. Har typ blivit beroende av dem. Det är sjukt goda och jättelätta att göra. 

Idag har jag varit här i sju månader, det känns helt sjukt. Tiden har gått så himla fort. Börjar nästan få lite panik nu för jag inser att det inte är så långt kvar nu. Måste se till att ta vara på den sista tiden här nu.
Nu måste jag sova för det är skola imorgon pch vi ska bland annat paddla kajak vilket ska bli jättekul. 
Godnatt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Halloj!! Mitt namn är Clara, jag är en tjej på 16 år.15/16 är jag utbytesstudent i Whangaparaoa utanför Auckland i Nya Zeeland. Här kan du följa mig på min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela