nzclara.blogg.se

Ett år i Nya Zeeland

Athletics day

Publicerad 2016-02-21 03:06:35 i Allmänt,

I fredags var det Athletics day i skolan och det innebar att vi inte hade några lektioner. Det finns 4 olika "hus" i skolan, jord, eld, vatten och luft. Jag är med i jord. Sen ska man klä ut sig i sina husfärger, jord är grönt men jag hade inget så jag hade en vit tröja och målade grönt i ansiktet. På Athletics day hade vi alltså massor av tävlingar och man samlade poäng till sitt hus. På slutet räknades alla poäng ihop och de huset som hade flest poäng då vann. Det fanns massor av olika tävlingar. Bland annat, 100, 400, 1500 m och höjdhopp, längdhopp, diskus, spjut. Sen fanns det även dragkamp, hoppa säck, kasta rockring och massa annat. Jag gjorde dragkamp, 100 m och hoppa säck. 




På fredag kväll var jag hemma själv så då tittade jag på film och sen vid halv 10  tog jag ett kvällsdopp i poolen. 

På lördagen skulle Jaydene ha poolparty för sina kollegor och deras barn, så jag hjälpte henne att laga mat hela förmiddagen. Vi gjorde tre olika sallader, fixade ost och kex och efterrätter, sen vid 3-4 kom alla gästerna. Alla var jättetrevliga och nyfikna på vad jag gjorde här och hur det kom sig att jag åkte till Nya Zeeland så det var kul. Sen bjöd jag dem på lite djungelvrål också och de tyckte faktiskt det var gott.

Idag söndag tog jag bussen till Albany vid halv tio. Jag måsta byta mönstret jag köpte förra veckan för läraren sa att det inte skulle funka med det tyget jag köpt. Nu har jag i alla fall ett nytt mönster som jag vet kommer fungera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Halloj!! Mitt namn är Clara, jag är en tjej på 16 år.15/16 är jag utbytesstudent i Whangaparaoa utanför Auckland i Nya Zeeland. Här kan du följa mig på min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela