nzclara.blogg.se

Ett år i Nya Zeeland

Triathlon, marknad, dans och middag

Publicerad 2016-04-09 11:04:28 i Allmänt,

I söndags var det ett triathlon för barn här i Manly. Alla gator runt oss var stängda på grund av loppet. Det var ca 2000 barn som var med och det var minst 4000 personer i parken bredvid vårt hus. Jag och Tanya gick ner och kollade en sväng och det var sjukt mycket folk där.



Efter vi varit och tittat på triathlon åkte vi till en marknad. Det var väldigt svårt att ta sig ut från huset men det gick. Det var inget speciellt på marknaden förutom en marmelad som jag köpte. Det var feijoa marmelad, feijoa är en frukt som är jättepopulär här i nya Zeeland. Jag har dock aldrig smakat det men marmeladen var god i alla fall. Jag tänkte att jag skulle att ta med den hem.


I början av veckan hände inte så mycket, det var skola som vanligt osv. I torsdags hade vi dans på skolan på lunchen. Vi dansade danser som mina klasskompisar dansat när de gick på lekis och lågstadiet. Det var faktiskt väldigt roligt.

På torsdag kväll gick hela familjen ut och åt för Tanya och Andrew hade varit gifta i 26 år den dagen. Jag åt världens godaste halomi sallad.

Jag köpte även en luvtröja av skolan, har velat haft en jättelänge men det har inte funnits några till salu men nu äntligen fick jag tag på en.

I fredags slutade jag tidigt så jag gick hem och åt lunch. Sen tittade jag på serier hela kvällen för jag hade sån fruktansvärd träningsverk. Vi hade cross-fit tävling på skolan i torsdags så det var på grund det jag hade sån träningsverk.

Idag, lördag vaknade jag vid 7 och gick på en två timmars lång promenad. Det var jätteskönt. Resten av dagen har jag inte gjort så mycket. Jag har bakat hästskor och de blev helt okej. 

Jag och Jaydene byter ansikte, hon ser ut som en ailien.

Sen håller jag på och gör en fotobok till Tanya och Andrew så jag har tittat på massa gamla bilder, här kommer några.



Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Halloj!! Mitt namn är Clara, jag är en tjej på 16 år.15/16 är jag utbytesstudent i Whangaparaoa utanför Auckland i Nya Zeeland. Här kan du följa mig på min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela