nzclara.blogg.se

Ett år i Nya Zeeland

Wellington och Sydön

Publicerad 2015-09-29 00:59:38 i Allmänt,

I söndags åkte vi till Wellington, vi klev upp tidigt på morgonen för det var ca en 5 timmars bussfärd dit. Vi kom till Wellington vid 2 ungefär för vi gjorde lite mat och fotopauser på vägen.
När vi kommit fram till Wellington lämnade vi först all vår packning på våra rum och sen gick vi till Te Papa som är ett museum med allt från konst till Nya Zeelänsk historia och fåglar och fiskar. Det var ganska roligt, helt okej i alla fall. Sen gick vi till Cuba Street som typ är huvudgatan i Wellington. Vi tittade lite i butiker och köpte godis. Efter det gick vi till the Cable Cars som är några små spårvagnar som går upp på en liten kulle där man har utsikt över hela Wellington. Efter The Cable Cars gick vi tillbaka till Cuba Street och åt Mexicanst, det var gott men sjukt starkt. Råkade ta en rätt med chilli i. Wellington är huvudstaden i Nya Zeeland men det är inte alls stort, det bor bara 600 000 där. Jag gillade i alla fall Wellington, det var jättemysigt där.

I måndags tog vi morgonfärjan från Wellington till Picton, Sydön. Hela båtturen tog ungefär 3 timmar och vi kom till Picton vid 12 typ. Det var såååå fint i Picton. Där åt vi lunch och efter det åkte vi vidare i typ 1,5 timme till vårt boende som låg i en liten by utanför Nelson. Vi lämnade vår packning i våra rum och sen åkte vi till en strand i närheten. Där gick vi runt lite och knäppte massor av kort. Vi hade tänkt att bada men det var för kallt, tyvärr. Till middag åt vi Pizza och efter det hade vi Quiznight och lekte lekar. Vi lekte Chubby Bunny, man ska få in så många marshmallows i munnen på en gång. Vi byggde också broar av spaghetti och marshmallows. Sen hade vi ett Quiz om Nya Zeeland, vårt lag förlorade. Måste tydligen plussa på lite, hehe. Det var allt vi gjort hittills. Tyvärr får jag inte bilderna att funka men så snart det hör det kommer ni bli bombad av bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Halloj!! Mitt namn är Clara, jag är en tjej på 16 år.15/16 är jag utbytesstudent i Whangaparaoa utanför Auckland i Nya Zeeland. Här kan du följa mig på min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela