nzclara.blogg.se

Ett år i Nya Zeeland

Rugby och modevisning

Publicerad 2015-09-10 11:57:28 i Allmänt,

Idag hade jag Rugbyträning igen och denna gång lärde vi oss att tacklas. Deearna och min kompis Caitlin spelar också rugby så det är jätteroligt. Att tacklas var faktiskt ganska svårt, men kul också. Kommer troligtvis ha lite blåmärken imorgon. Det hade även regnat hela dagen så gräsplanen där vi spelade var alldeles blöt, men det hindrade inte oss. Det slutade med att vi var helt leriga och blöta men vi var glada ändå gick vi i alla fall för vi haft den första riktiga Rugbyträningen i våra liv.




Ikväll var det också en öppen kväll på skolan där den tekniska delen skulle visa upp de saker de gjort. Min klänning som jag sytt skulle vara med på en modevisning så jag och Deearna åkte dit och tittade. Det fanns även efterrätt att köpa där så det gjorde vi såklart.
Jag han tyvärr inte knäppa några kort på min klänning men bilder kommer så snart som möjligt.
Brownie med vaniljglass och hallon, mums!





Tack o hej, leverpastej!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Halloj!! Mitt namn är Clara, jag är en tjej på 16 år.15/16 är jag utbytesstudent i Whangaparaoa utanför Auckland i Nya Zeeland. Här kan du följa mig på min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela