nzclara.blogg.se

Ett år i Nya Zeeland

Hamilton

Publicerad 2015-09-04 09:45:34 i Allmänt,

I igår klockan 8 åkte jag och Tanya till mot Hamilton. En resa som brukar ta ca två timmar tog typ tre timmar på grund av en olycka. Vi åkte i alla fall till Hamilton för att titta på Deearna som spelade netball. Hon har varit där på turnering hela veckan men vi åkte bara dit för att titta de två första dagarna. När vi kom till Hamilton åkte vi direkt och tittade på en av Deearnas matcher. 


Efter matchen åkte vi till ett köpcentrum där vi åt lunch och jag köpte även ett par shorts. I köpcentrumet fanns även en svensk butik med arbetssaker i, jag blir alltid lika glad när jag ser något svensk, det är så kul. Kändes lite som hemma faktiskt.

Sen åkte vi tillbaka och tittade på Deearnas andra match. På kvällen följde jag och Tanya med laget ut och åt. Vi åt på en Japansk resturang där de lagade maten på bordet, det var som en stor stekhäll där de gjorde ordning all mat. Jag åt kyckling och det var supergott.


På lördagen tittade vi på ännu fler av Deearnas matcher och vid två åkte vi hem igen. Mellan matcherna han vi även med en biltur genom Hamilton, som är "en väldigt tjock stad" som någon sa. De menade att allt var väldigt utspritt.
Vi kom hem vid 6 och sedan dess har jag tagit det lugnt och nu sitter jag och tittar på Ett jobb för Berg, det är såå kul att titta på svenska program. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Halloj!! Mitt namn är Clara, jag är en tjej på 16 år.15/16 är jag utbytesstudent i Whangaparaoa utanför Auckland i Nya Zeeland. Här kan du följa mig på min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela