nzclara.blogg.se

Ett år i Nya Zeeland

Delfiner!!!

Publicerad 2015-09-07 09:48:33 i Allmänt,

I lördags tog jag det lugnt på morgonen, åt en lång frukost och läste lite. Vid 4 gick jag på bio och såg Mission impossible med två kompisar. Den var faktiskt ganska bra. Det är jättebilligt med bio här, det kostar bara 50 kr!! Det kommer bli mycket biotittande skulle jag tro. Andrew hämtade mig efteråt och då åkte vi och köpte Thaimat som take away och så åt vi det här hemma. Andrew åkte sen och köpte glass på McDonals som efterrätt. Det var en väldigt mysig dag.

På söndag var det farsdag så på kvällen kom Tanyas mamma och pappa hit och åt middag. Det var även Tanyas pappas födelsedag så det blev dubbelt firande.
Dagen till ära åt vi lam, grönsaker i ugn, potatis och brokoli i ostsås. Det var väldigt gott. 
Tanyas pappa fyllde 76 år, tyvärr hade vi inte tillräckligt med ljus så det fick bli en blandning av alla ljus vi hade.
Denna tårta har Deearna 17 år dekorerat, det ser mer ut som Deearna 3 år har dekorerat den, haha! Den var god i alla fall och det är ju faktiskt bara insidan som räknas.

Här är alltså Tanyas pappa som fyllde år.

Idag, måndag hade jag stand up paddleboarding med outdoor education. Det var jätteroligt, jag kände mig som en riktigt surfingtjej. Precis när vi hade satt oss i minibussen på väg tillbaka till skolan så skriker någon att vi ska titta på havet och då ser jag, det är delfiner i vattnet. Det var såå coolt. De hoppade och simmade runt vår SUP lärare som då var i vattnet och paddlade. Om de bara hade kommit 20 min tidigare så hade jag fått paddlat med delfinerna. Men de säger att det är delfiner här ganska ofta så det blir väll fler gånger. 


Jag vet inte hur bra man kan se det men det svarta som sticker upp är i alla fall en delfinfena.

Imorgon har jag första Rugbyträningen och det ska bli jätteroligt, är dock lite rädd. Jag har tränat på att tacklas med två kompisar som också ska spela men vi lyckades inte så bra. Det ska bli kul att lära sig på riktigt, Rygby är nationalsporten här så det ska bli så kul att testa på en riktig Kiwisport. Jag är dock lite rädd, men det ska nog gå bra. 

Fun Fact:
-McDonals kallas Meccas här, jag kom på det här om dagen efter att ha undrat vad Meccas är för en populär resturang. Det tog bara 6 veckor att komma på, hehe.
-Det finns fler får än människor här på Nya Zeeland. Man äter alltså ganska mycket lam här.
-5% av alla som bor på Nya Zeeland är människor, resten är djur. Förstår ni då hur mycket får det finns...












Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2015-09-07 22:19:43

Nästa gång får vi hoppas ni ser dem närmare! Häftigt! Puss!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Halloj!! Mitt namn är Clara, jag är en tjej på 16 år.15/16 är jag utbytesstudent i Whangaparaoa utanför Auckland i Nya Zeeland. Här kan du följa mig på min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela