nzclara.blogg.se

Ett år i Nya Zeeland

Waihi

Publicerad 2015-10-26 04:12:39 i Allmänt,

I fredags åkte jag och Tanya till Waihi men först måsta vi åka med katten till veterinären för han var tydligen sjuk. Vi kom i alla fall iväg vid 11 och kom ner till Waihi vid 14. Vi har alltså en husvagn med en liten utbyggnad på så det blir som ett litet hus. När vi kom ner dit så gjorde vi typ ingenting, jag läste lite och på kvällen kom Jaydene, Sam, Melissa och Glas ner också. Deearna följde inte med ner för hon måsta jobba men vi var alltså totalt 7 pers i husvagnen.
L&P är en jättekänd dryck här så måsta ta en bild med denna jätteflaska.

I lördags var det Glas födelsedag så vi firade honom på morgonen. Det regnade hela dagen så jag låg mest inne i husvagnen och läste men på eftermiddagen åkte vi i alla fall och hyrde en film. På kvällen slutade det regna så vi åt grillat till middag och till efterrätt åt vi massa tårta.



På söndag morgon gick vi upp 03:00 för att gå till en pub och titta på semifinalen i rugby worldcup som var vid 4. Det var Nya Zeeland mot Sydafrika och vi vann. Matchen var klar vid 6 och då satte jag mig ute och läste min bok medans de andra gick och lade sig igen men jag var konstigt nog inte trött. Under dagen blev det ca 20 grader så det var jätteskönt. Jag satt ute och läste i solen hela dagen. På kvällen var jag jättetrött eftersom jag varit vaken sedan 3 på morgonen så det blev en tidig kväll.


Idag (måndag) var det Labour day så vi var lediga men vi klev i alla fall upp vid 8 för att packa ihop och åka från Waihi så fort som möjligt. Vi kom iväg vid 10:30 och nu när vi kommit hem igen så jag inte gjort något speciellt, nu tittar jag på Orange is the new black med Deearna. Imorgon är det skola igen men vi går bara halvdag så det är skönt. Nu har jag varit här i exakt tre månader och det är helt sjukt hur snabbt tiden går.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-10-28 01:48:22

Grattis på födelsedagen Clara!! Hoppas du har en fantastisk dag!! Här är klockan snart 9 på kvällen (tisdag) och vi ska snart gå och sova. Tror att du redan har onsdag och födelsedag. Pussåkram // Jenny med familj

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Halloj!! Mitt namn är Clara, jag är en tjej på 16 år.15/16 är jag utbytesstudent i Whangaparaoa utanför Auckland i Nya Zeeland. Här kan du följa mig på min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela