nzclara.blogg.se

Ett år i Nya Zeeland

En födelsedag i Nya Zeeland

Publicerad 2015-10-29 08:46:48 i Allmänt,

Jag har ju som sagt fyllt år och denna gång var det ingen vanlig födelsedag utan en födelsedag i NZ. På måndag morgon när jag vaknade så ringde mamma och pappa och sjöng för mig och sen gick jag upp och åt frukost som vanligt. Vid frukosten kom Tanya med ett paket som mamma och pappa skickat från Sverige. Jag trodde att det inte hade kommit än men hon hade bara gömt det gör mig. I paketet fanns lite godis, kryddor och några paket. Paketen väntade jag med att öppna tills på kvällen. 


Jag gick sedan till skolan som vanligt och jag trodde ingen visste om att jag fyllde år men när jag kom till skolan sa alla grattis till mig så de visste tydligen om det. När vi hade Morning Tea så blev jag även överraskad med presenter och ballonger av mina kompisar. Jag fick ett halsband av Greenstone som är typiskt Nya Zeelänskt, sen fick jag en liten gosedjurskiwifågel och godis. Allt detta var i någon slags rugbybollshatt. Jag hade verkligen inte väntat mig att få något av dom så jag blev jätteglad.


Dagen till ära så paddlade vi kajak på outdoor education och vi skulle välta kavajerna och rädda varandra. Det var faktiskt lite läskigt att välta men allt gick som tur bra.

När jag kom hem pratade jag med mamma och pappa och öppnade resten av presenterna från dom. Och sen vid 19 kom Melissa och Glas hit för att äta middag med oss och då fick jag presenterna av familjen. Av Melissa, Glas, Jaydene, Sam och Deearna fick jag något som kallas skywalk. Man går högst upp utanpå the skytower i Auckland. 

Sök på skywalk auckland om ni vill se fler bilder.

Av Tanya och Andrew fick jag en kökshandduk med alla städer som ligger här i närheten och så fick jag en berlock till mitt Thomas Sabo armband. Det var en liten Kiwifågel, den var supersöt. Det roliga var att jag har letat efter en sån berlock sedan jag kom hit men jag hade inte hittat någon och så får jag en av dom, så då blev jag jätteglad. Till middag åt vi lam, potatis och sallad och till efterrätt en traditionell nz tårta och en svensk kanelkaka.



Efter vi fikat gick jag och lade mig. Jag hade en väldigt bra födelsedag, den kunde inte varit bättre, tack så mycket allihopa!❤️


Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-10-31 12:36:02

Så läskigt det ser ut men detta är väl inget mot för ditt bungyjump hopp.// Jenny

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Halloj!! Mitt namn är Clara, jag är en tjej på 16 år.15/16 är jag utbytesstudent i Whangaparaoa utanför Auckland i Nya Zeeland. Här kan du följa mig på min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela