nzclara.blogg.se

Ett år i Nya Zeeland

Sommarlov!!!!!

Publicerad 2015-11-28 10:58:16 i Allmänt,

Nu har jag äntligen fått sommarlov. Eller det egentligen inte så att jag gått och längtat för skolan har faktiskt varit ganska kul. Det tråkiga med sommarlovet är ju att man inte träffar alla kompisar varje dag. Sommarlovet började iallafall bra med strålande sol och 25 grader i fredags. På fredag kväll åkte jag till en kompis födelsedagsmiddag. Tanken var att vi skulle grilla men det regnade och blixtrade så vi satt inne istället. Det var iallafall jättemysigt och vi hade jättekul. 

Idag (lördag) har jag inte gjort mycket alls. Det har regnat och varit mulet idag så jag städade mitt rum, jag gjorde rent i alla byrålådor och dammsög. På eftermiddagen slutade det att regna så jag satte mig ute och läste lite. Även om det var mulet ute så var det supervarmt och luften är typ fuktig. Det är lite skillnad jämfört med den svenska sommaren. Och det här är inte ens den varmaste månaden, det ska tydligen vara januari/februari, frågan är ju bara hur jag ska överleva det.

Har tyvärr inga bilder från de senaste dagarna. Tiden går så sjukt fort, jag har redan varit här i 4 månader!!! Här kommer lite blandade bilder från allt jag hunnit med att göra.
Jag har hunnit vara på bal.


Flygit helikopter upp på en glaciär.

Hoppat bungyjump

Spelat rugby

Gått på en skywalk

Varit på zoo

Och mycket mycket mer! 

Kommentarer

Postat av: Mamsen

Publicerad 2015-11-29 23:13:26

Fina och coola bilder. Vilken lyx med dubbla sommarlov! Inte alls avis på värmen, närå! 😫 Puss! ❤️

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Halloj!! Mitt namn är Clara, jag är en tjej på 16 år.15/16 är jag utbytesstudent i Whangaparaoa utanför Auckland i Nya Zeeland. Här kan du följa mig på min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela