nzclara.blogg.se

Ett år i Nya Zeeland

Sommar och sol

Publicerad 2015-12-22 11:07:25 i Allmänt,

Förra onsdagen tältade jag som hos en kompis. På kvällen grillade vi, lekte lekar och åt massor av chips och godis. Det var jättemysigt. Tanya kom och hämtade mig vid 9.30 på torsdagsmorgonen. 



 fter jag ätit frukost stack ut och sprang en sväng och när jag lom hem så hade det kommit ett paket av mamma och pappa, de hade skickat lite julklappar och godis till mig. Mormor hade även skickat med en minigran med små julgranskulor och en ljusslinga, den är jättegullig. Jag blev så himla glad för alltihopa, det fick mig att längta ännu mer till julafton.



Sen resten av veckan har jag i princip bara legat och solat och badat i poolen. I måndags fyllde Deearna 18 år så då hade hon fest. Det kom ganska mycket folk, typ 60 pers. Som tur var det soligt så de kunde vara ute och bada i poolen, dock kände jag inte så många, så det var inte jättekul. Men Deearna tyckte det var jätteroligt och det var ju det som var viktigast.



Idag (tisdag) har jag inte gjort så mycket. Mest legat vid poolen och städat lite. Har även bakat lite pepparkakor som vi ska äta på jul. Jag tycker faktiskt det ska bli jätteroligt med julafton även fast jag inte är med min familj. Det ska bli kul att se hur någon annan firar jul. Här firar de ju den 25. Vi ska fira jul här. Hela släkten kommer hit på lunch. Men först ska Tanya fylla år, hon fyller år den 23, alltså imorgon. Då ska vi gå ut och äta på resturang så det ska bli mysigt. På torsdag eftermiddag ska jag även ha picknick med några kompisar. Vi ska leka paketleken och massa andra lekar och sen på fredag är det julafton.

God Jul och Gott Nytt År på er!!!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Halloj!! Mitt namn är Clara, jag är en tjej på 16 år.15/16 är jag utbytesstudent i Whangaparaoa utanför Auckland i Nya Zeeland. Här kan du följa mig på min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela