nzclara.blogg.se

Ett år i Nya Zeeland

Skola och sydön

Publicerad 2015-08-13 12:19:42 i Allmänt,

Hej igen!!
Denna vecka har gått väldigt fort, det är redan torsdag. Inget speciellt har hänt denna vecka förutom att jag bokade en resa till Sydön. Resan är med andra utbytesstudenter och vi ska vara borta i 13 dagar. Den 26/9 till 9/10 och här kommer lite bilder på några av de ställena jag ska till.

Wellington, huvudstaden av Nya Zeeland.

Nelson, ett paradis helt enkelt.


France Josef som är en glaciär på Sydön i Nya Zeeland.


Queenstown som är en äventyrsstad. Här hoppades den första bungy jumpen i världen.Det var alltså några av ställena jag kommer besöka på resan till Sydön.

Här är några bilder från skolan denna vecka.

Vi spelade tennis på idrotten idag. Det är faktiskt ganska kul och jag tror jag ska börja spela tennis nästa termin. 

På outdoor education sköt även pilbåge denna gång, men nu från 10 meter istället för 7. Jag trodde inte 3 meter skulle göra så stor skillnad men det blev mycket svårare. Vi hade även en tävling där det var 4 ballonger i mitten av tavlan, första laget att smälla alla ballonger vann. Vi förlorade.


På lunchrasterna brukar vi sitta i ett klassrum och spela kort och idag var det Uno som spelades.

Ja, det var min vecka hittills. Imorgon kommer kusinerna från Australien och hälsar på så det ska bli kul. Nu ska jag sova, godnatt!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Halloj!! Mitt namn är Clara, jag är en tjej på 16 år.15/16 är jag utbytesstudent i Whangaparaoa utanför Auckland i Nya Zeeland. Här kan du följa mig på min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela