nzclara.blogg.se

Ett år i Nya Zeeland

Party party

Publicerad 2015-08-30 04:28:09 i Allmänt,

I torsdags fortsatte Chaos leken och jag var fortfarande med. Behövde dock springa och gömma mig två gånger på luchen för att killen som jagade mig kom. På torsdagkväll var jag på Födelsedagsmiddag för en kompis. Det var jättetrevligt. Jag gav henne lite Svenskt godis och det blev hon superglad för, hon tyckte det var jättegott. 



Dessa kompisar är verkligen guld värda för mig. De är så snälla och de har verkligen tagit emot mig som en av dom.
Här är födelsedagsbarnet hon själv. Hon var min första kompis här i Nya Zeeland och det var jätteroligt att vara med på hennes födelsedag.


I fredags fortsatte Chaos leken på skolan men jag blev tyvärr tagen. Det startade med att jag hittade Lydia Spencer. Hon skulle hitta en kille som hette Harry. Jag såg precis Harry, så jag sprang efter honom och det var så nära att jag tog honom. Jag jagade honom genom en hel byggnad och igenom aulan, det var såå kul. Precis när jag slutat jaga Harry kom killen som jagade mig, så då fick jag springa ännu mer. Jag visste tyvärr inte vart jag skulle springa så han kom ikapp mig och tog mig så då var jag ute ur leken. Önskar vi hade denna lek i Sverige. Alla är så taggade, priset för den som vinner är 50 dollar, typ 600kr. 
På kvällen hände inte så mycket, Tanyas kompisar var här och åt middag. Men inget annat roligt.

På lördag åkte jag, Tanya och Andrew och tittade på Rugby. Det var några killar från skolan som spelade. Förstog inte riktigt reglerna men det var ganska kul att titta på ändå. De är ganska hårdhänta med varandra och dessa killar var bara 10-14 år. Men jag tror jag ska börja spela rugby. För tjejer då alltså, de är inte lika hårdhänta. Deearna ska börja spela och Tanya är coach så jag ska i alla fall testa att träna med dom. Jag kanske inte är med på matcherna då det är de som kan vara lite tuffa. Men det ska i alla fall bli jätteroligt att börja i en sport med ett lag. Här är lite bilder från rugbyn.


Tanten i blått var väldigt roligt. Hon kommenterade allt de gjorde och skrek över hela planen med en sånär typisk brittisk accent. Det gjorde faktiskt matchen lite roligare.

När vi kom hem bakade jag müslibars, det blev inte så jättebra för vi hade inte alla ingredienser. Det smakade inte så mycket men de gick att äta i alla fall.


På kvällen skulle jag på en Födelsedagsfest för Samantha, en annan kompis. Det startade vid 19:30 och jag fick skjuts dit av Caitlin, en kompis som bor på samma gata. När vi kom dit var det inte så många där men fler kom och kvällen var jätterolig. 
Här är jag och Libby.
Jag och Caitlin.

Idag, söndag har jag inte gjort så mycket. Mest tagit det lugnt. Jaydene jobbar som barnvakt ibland och denna morgon var hon barnvakt till en tre månaders bäbis som var jättesöt och jätteglad. Hon grät inte en enda gång på hela dagen.



Imorgon böjar skolan igen. Skolan är faktiskt rolig här, kanske för att jag inte har några läxor, haha. På torsdag ska jag åka ner till Hamilton för att titta på Deearna när hon spelar Netball. Jag ska vara där torsdag till fredag så det ska bli kul. Återkommer mer om detta sedan, ha det så bra medans!! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Halloj!! Mitt namn är Clara, jag är en tjej på 16 år.15/16 är jag utbytesstudent i Whangaparaoa utanför Auckland i Nya Zeeland. Här kan du följa mig på min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela