nzclara.blogg.se

Ett år i Nya Zeeland

Waihi

Publicerad 2016-05-01 09:37:04 i Allmänt,

Detta skulle ha publicerat i måndags men det har inte funkat. I torsdags förra veckan gick jag upp till skolan med några kompisar för vi skulle titta på rugby. Det var några killar från min skola som spelade mot en annan skola. Vi vann. Sen gick jag hem och packade väskan inför Waihi.


På fredag morgon åkte jag, Tanya och Andrew ner till Waihi. När vi kom ner dit så gick jag på en promenad till ett vattenfall. Det stog 2km till vattenfallet men det var inte så enkelt som jag trodde. Jag måste gå över bäck minst 10 gånger och stigen var typ obefintlig så nu har jag rivsår på hela benen på grund av att det var så mycket buskar och vass. Det var i alla fall ett jättefint vattenfall och det var verkligen värt promenaden. När jag kom tillbaka hade även Melissa kommit till husvagnen.

I lördags gjorde vi inte så mycket, typ som vanligt när man är i Waihi. Innan lunch åkte vi i alla fall bil till ett jättefint ställe där det har varit guldgruvor och där gick vi även på en liten promenad. Man gick genom berget typ i en grotta. Och sen var det hål i berget så man kunde titta ut. Insåg inte förens vi kommit ut och gått en bit där ifrån hur högt upp vi varit och hur lång tunneln i berget var.

Tittar ni jättenoga på bilden här nedanför så kan ni se en människa stå i ett litet svart hål i berget. Där inne var jag.

Gick även ner på stranden en sväng på kvällen för att prata med mamma och pappa.

I söndags regnade det typ hela dagen så vi satt typ och pratade med grannarna hela dagen. När det slutade regna gick jag på ännu en promenad, det är typ det enda man kan göra där nere.

I måndags var det Anzak day, det är en dag för att hedra alla nya Zeelänska och Australienska soldater som dog i första världskriget. Så klockan fem på söndag morgon började de skjuta raketer och det höll säkert på i en timme. Jag lyckades i alla fall att somna om efteråt. På morgonen åkte jag och Tanya till ett liten kulle för att gå på ännu en promenad, hehe. Och efter det åkte vi hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Halloj!! Mitt namn är Clara, jag är en tjej på 16 år.15/16 är jag utbytesstudent i Whangaparaoa utanför Auckland i Nya Zeeland. Här kan du följa mig på min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela