nzclara.blogg.se

Ett år i Nya Zeeland

Fiske, filmkväll och morsdag

Publicerad 2016-05-10 11:04:56 i Allmänt,

På fredag kväll kom grannarna hit en sväng. De berättade att de skulle ut och fiska på lördagen och de har lovat mig att jag ska få följa med någon gång så vi bestämde att jag, Tanya och Andrew skulle följa med. Så på lördag morgon klev vi upp tidigt och vid 7 satt vi i båten  påväg ut. Jag fick två stora fiskar som vi sparade och sen fick jag massa små som vi slängde tillbaka. 





Vi var ute till kl 1 och när jag kom hem bakade jag bullar för mina kompisar skulle komma över på kvällen. Vid 18 kom kompisarna hit och vi fikade massor av bullar och chips och sen tittade vi på Hairspray. 

På söndag var det morsdag så hela familjen och Tanyas föräldrar gick ut och åt lunch vilket var väldigt mysigt.

Måndag och tisdag har varit två helt vanliga dagar i skolan. Efter skolan gick jag och köpte de sista sakerna som jag ville ha innan jag åker hem. Sen började jag även packa mina resväskor. Bara tre dagar kvar nu, det har gått sjukt snabbt och jag kan inte fatta att jag ska åka hem snart.

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2016-05-10 15:03:31

Som vi längtar! ❤️❤️❤️

Postat av: Mamma

Publicerad 2016-05-10 15:03:32

Som vi längtar! ❤️❤️❤️

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Halloj!! Mitt namn är Clara, jag är en tjej på 16 år.15/16 är jag utbytesstudent i Whangaparaoa utanför Auckland i Nya Zeeland. Här kan du följa mig på min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela