nzclara.blogg.se

Ett år i Nya Zeeland

Outdoor och volleyboll

Publicerad 2016-03-04 05:55:43 i Allmänt,

I tisdags hände egentligen inget speciellt. Jag hade outdoor och vi tränade på att tända eld. Vi ska åka på läger den 30 mars till 1 april och då är det en natt vi ska bygga vårt eget tält och man måste kunna tända en eld med bara tändstål, en liten bomullstuss och vaselin.


I onsdags paddlade vi kajak på outdoor och det är superkul. Jag lyckades i alla fall hålla mig hyfsat torr. Men precis när jag skulle paddla ut kom det en jättestor våg som sköljde över mig. Jag välte nästan men lyckades som tur var hålla mig uppe. Efter skolan hade jag volleyboll som vanligt, det är alltid lika kul.

I torsdags paddlade vi kajak igen på outdoor. Vi håller på och tränar inför nästa vecka då vi ska paddla uppför en å i två timmar. Outdoor är mitt favoritämne, allt vi gör är så himla kul. Om två veckor ska vi börja lära oss om överlevnad eftersom vi ska på läger, det ska bli jättekul.

Efter skolan hade jag min sista volleybollmatch någonsin. Jag trodde volleybollen skulle fortsätta hela terminen men det var tydligen bara 5 veckor, så det var lite tråkigt. Vi hade precis börjat lära oss hur man spelar "på riktigt". Igår när vi spelade förlorade med ynka 2 poäng så det var lite surt men det var kul ändå.



Idag har jag inte gjort så mycket, jag slutade vid 13:30 så då gick jag hem och åt lunch och pluggade matte. Nu ska jag äta middag och fortsätta plugga.

Kram!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Halloj!! Mitt namn är Clara, jag är en tjej på 16 år.15/16 är jag utbytesstudent i Whangaparaoa utanför Auckland i Nya Zeeland. Här kan du följa mig på min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela