nzclara.blogg.se

Ett år i Nya Zeeland

Color run

Publicerad 2016-03-28 21:08:30 i Allmänt,

Detta skulle ha publicerats i tisdags förra veckan men det funkade inte. Har försökt varje dag sen dess men det har inte funkat. Så hoppas på det bästa nu.

Förra veckan var helt vanlig fram till fredagen, då åkte jag till PolyFest med skolans utbytesstudenter och de som läser Maori. PolyFest är en festival där det är massa uppträdanden och sjukt mycket mat. De som uppträder är från Fiji, Samoa, Rarotonga och Maoris. Det var faktiskt väldigt coolt att titta på, de visade sina traditionella danser och sånger. 



I lördags gick vi på en promenad i skogen med familjen. Det finns hundratals stigar här, vart man än är så finns det en stig att gå. Vi gick i alla fall 10 km och efter det gick vi och fikade på Puhoi Pub som är en jättegammal Pub där det är massa pengar på väggarna. Vem som helst får gå in dit och sätta upp pengar och det är pengar från hela världen där. Jag lyckades hitta två svenska tjugolappar. 

I söndags var jag Tanya och Deearna på Color Run. Starten gick vid 8 på morgonen så vi måsta gå upp ganska tidigt. Det var totalt 5 km och 5 stationen där de kastade färg på en. Det var inte vanlig färg utan pulver färg så man blev inte blöt vilket var skönt. När jag kom i mål hade jag hyfsat mycket för på mig. Sen var jag och Deearna med och kastade färg. Det var hundratals människor som stog framför en scen och på tre kastade alla upp färg. Det var så mycket färg i luften så jag kunde inte ens se Deearna som stog bredvid mig. 

Nya Zeelands Aftonbladet/ DN var också där och jag lyckades komma med, men jag ser jättekonstig
 ut. De två första bilderna var jag med i och i den tredje syns jag inte.



I måndags var det en vanlig dag i skolan men i tisdags var det lite annorlunda. Det var mufti (man behöver inte ha skoluniform) och temat var värst klädd. Majoriteten av eleverna hade inte klätt ut sig men de flesta av mina kompisar hade klätt ut sig så det var kul. Vissa såg jättefula ut, det går inte ens beskriva. Här kommer lite bilder i alla fall.

På onsdagen gjorde jag inte så mycket heller och på torsdagen packade jag inför Taupo. Jag, Tanya, Andrew, Melissa och Glas åkte ner till Taupo på fredagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Halloj!! Mitt namn är Clara, jag är en tjej på 16 år.15/16 är jag utbytesstudent i Whangaparaoa utanför Auckland i Nya Zeeland. Här kan du följa mig på min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela