nzclara.blogg.se

Ett år i Nya Zeeland

Waihi!!

Publicerad 2016-01-11 10:00:57 i Allmänt,

Förra söndagen åkte jag alltså till Waihi där familjen har en husvagn. Det har inte varit så jättebra väder men jag har hunnit gjort ganska mycket iallafall. 

Jag har gått på marknad, två olika faktiskt. En där det var massa hippies typ. Det var spåtanter och hemmagjorda tvålar och armband. Deras husbilar var iallafall ascoola. Den andra marknaden jag var på var en vanlig marknad med massa kläder och mat. Jag hittade tyvärr inget.
Hippiemarknaden


Jag var även med på ett lopp på stranden. Det var längs hela stranden i Waihi och jag tror det var typ 8 km så det var ganska långt. 



Har även hunnit med X antal promenader och det var sjukt fint där nere i Waihi. Från den vanliga stranden kan man gå genom skogen typ 2 km till en annan strand som är sjukt fin. 








Sen har jag även varit till Mount Manganui som är en sjukt fin stad som har en jättelång strand och ett berg. Och det berget bestämde vi oss för att gå upp för. Det var inte så långt men det var rätt brant. 
Här är staden och berget som vi besteg.



Som vanligt var det får där också som överallt i Nya Zeeland!


Jag har även hunnit med att surfa och det var sjukt kul men svårt. Vi började att surfa på magen bara och sen försökte vi ställa oss upp. I början gick det inte alls bra men till slut fick jag till det och lyckades ställa mig upp. Det ser jättefjantigt ut för vågorna är pyttesmå men det är faktiskt svårare än man tror.



Sen har jag även läst, ritat och lyssnat på massor av podcasts. En dag flög vi drake också, det var sjukt länge sedan jag gjorde det så det var jättekul. 

Det blev en vecka i Waihi så jag åkte hem i söndags. Idag är det måndag och Jaydene har varit barnvakt till en 7 månaders bebis som var sjukt söt. Så jag har lekt med bebisen hela dagen och sen hade jag och några kompisar picnic i en park. Vi spelade någon sorts av brännboll och vi hade superkul. 




Nu är det 6 dagar tills mamma och pappa kommer hit och jag längtar sjukt mycket!



Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-01-11 23:21:03

Och vi längtar sjukt mycket också!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Halloj!! Mitt namn är Clara, jag är en tjej på 16 år.15/16 är jag utbytesstudent i Whangaparaoa utanför Auckland i Nya Zeeland. Här kan du följa mig på min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela