nzclara.blogg.se

Ett år i Nya Zeeland

Kort hår, kusiner, textil och volleyboll

Publicerad 2016-02-16 10:06:29 i Allmänt,

I lördags skulle jag äntligen klippa mig, senaste gången var typ juni förra året så det var på tiden. Det blev lite kort enligt mig men skönt ändå. Tror hon klippte av 10-15 cm men det behövdes för det var väldigt slitet. Efter jag klippt mig så åkte vi på en marknad, tyvärr hittade jag inget roligt. Orkade inte titta så noga heller för det var jättevarmt.



När vi kom hem vid 4 så var kusinerna här så jag badade med dom och på kvällen grillade vi. 

I söndags hade jag jättetråkigt på morgonen, ingen ville göra något och alla satt i soffan med mobilerna. Så jag bestämde mig för att åka till Albany för att köpa tyg till textilen, Albany är ett stort köpcentrum 20 min här ifrån. Var typ i tygaffären i 1 timme och en kvart för det var så himla svårt att välja tyg och mönster. Jag hittade tillslut ett jättefint tyg som jag tyvärr inte har någon bild på. Jag var jättenöjd, men i måndags när jag kom till skolan och skulle börja sy så sa läraren att tyget var för tjockt så jag inte kunde sy en kjol. Då började jag typ gråta men sen i tisdags sa hon att jag kunde använda tyget ändå så det var ju bra. 

I måndags spelade vi volleyboll på idrotten och det tyckte jag var jätteroligt så nu har jag bestämt mig för att börja i volleyboll. Det är träning onsdagar efter skolan och sen match på torsdag. Imorgon är första träningen så vi får väll se hur det går, det ska i alla fall bli jättekul. 

Idag när jag kom hem bakade jag även raw balls som innehöll havregryn, dadlar, pumpafrön, kanel, kardemumma och vanilj. De blev supergoda. De ser dock inte så goda ut men lovar att de är de.

Godnatt!!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-02-25 22:40:54

Raw balls innehåller goda ingredienser - du får göra i sommar så vi kan få smaka!
Trist att du var ledsen på selektionen, ibland kan man inte hjälpa att bli ledsen. Kramar Jenny

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Halloj!! Mitt namn är Clara, jag är en tjej på 16 år.15/16 är jag utbytesstudent i Whangaparaoa utanför Auckland i Nya Zeeland. Här kan du följa mig på min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela