nzclara.blogg.se

Ett år i Nya Zeeland

Jordgubbar, promenad och kvällsbad

Publicerad 2016-02-03 08:56:50 i Allmänt,

I söndags åkte jag, Tanya och Melissa och plockade jordgubbar på ett jordgubbsland. Det var stora fält med bara jordgubbar och de var ovanligt goda. Man fick ta en hink och sen plocka och äta hur mycket man ville. Jag hade ingen hink så jag åt bara.


Efter det åkte vi till ett nytt köpcentrum som precis har öppnat. Jag köpte en kjol och ett linne. Sen stannade Melissa och Glas och åt middag med oss.

I måndags gick hela familjen och kusinerna på en långpromenad i skogen. Man började mitt i skogen vid en å och sen slutade det vid havet. 





I tisdags var jag ensam hemma så jag städade lite och pratade med Lisa en sväng. På kvällen gick jag ner till stranden för att träffa lite kompisar. Vi badade och hoppade från en flytbrygga, det var jätteroligt. Jag tog även med mig en marabou chokladkaka som var väldigt populär.

Idag (onsdag) var första dagen i skolan efter sommarlovet. Vi gick bara 8:40-11 så det var en ganska skön start. Det ska faktiskt bli roligt att börja skolan igen, träffa kompisar varje dag och komma in i rutiner igen. Jag har ju haft ett sjukt långt sommarlov som faktiskt har varit väldigt roligt och jag har hunnit gjort rätt mycket faktiskt. Jag har varit på Year 13 Camp, Camp Coleman, firat nyår på en bondgård, varit i Waihi, surfat, rest runt nordön men mamma och pappa och varit med kompisar. Tiden går så sjukt fort, det är inte alls långt kvar nu. Jag har varit här mer än 6 månader och det är typ 3 och en halv månad kvar nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Halloj!! Mitt namn är Clara, jag är en tjej på 16 år.15/16 är jag utbytesstudent i Whangaparaoa utanför Auckland i Nya Zeeland. Här kan du följa mig på min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela