nzclara.blogg.se

Ett år i Nya Zeeland

Första veckan i skolan och 9's

Publicerad 2016-02-09 08:47:41 i Allmänt,

I torsdags var första riktiga dagen i skolan men vi gjorde egentligen inte så mycket. Vi lärde bara känna varandra och läraren. shemat är ändrat nu så vi börjar 8:40 och slutar 15:15 varje dag. Sen har man 5 lektioner varje dag och sex olika ämnen och ett utav dom är en plugglektion så man får i princip göra vad man vill, speciellt nu när vi inte har något att plugga. De ämnen jag tar är Idrott, Outdoor education, matte, engelska och syslöjd. Jag är faktiskt nöjd med alla mina ämnen vilket känns bra. Fredagen var typ likadan som torsdagen så vi gjorde inte så mycket vilket var ganska skönt.
Här är mitt schema

I helgen har jag varit på något som kallas 9's. Det är rugby men varje match är 9 minuter istället för 40 så det går väldigt snabbt och enligt mig är det mycket roligare att titta på.

Vi åkte till Melissa vid 11 på morgonen för vi skulle åka allihopa där ifrån. Vi som skulle på 9's var alla i min familj + Melissa och Glas + två av Tanyas kompisar så vi var ganska många vilket var roligt. Vi var på arena väldigt länge från typ 12-19. Det var inte jättekul att titta på matcherna men helt okej ändå. Det är även många som klär ut sig när de ska på 9's och det hade vi också gjort. Vi var utklädda som något gammalt tv-program som jag inte visste vad det var. På kvällen sov vi över hos Melissa. Såhär såg vi ut.

På söndagen var det också 9's och det var faktiskt roligare då. Det var fler Nya Zeelänska lag där osv. Vi kom hem vid 9 och då var jag så trött så jag gick och lade mig direkt.




På måndagen var det Whaitangi Day vilket betydde att vi var lediga. Jag vet inte riktigt vad det är men det har något med Maoris att göra. Så på måndagen städade jag lite och sen åkte vi och handlade så jag kunde baka Müslibars. De blev faltiskt väldigt goda, de är snart slut så jag tror jag måste baka mer

Idag var det skola som vanligt och det är faktiskt väldigt roligt i skolan just nu. Läxorna är till och med roliga, men det kommer nog ändras, hehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Halloj!! Mitt namn är Clara, jag är en tjej på 16 år.15/16 är jag utbytesstudent i Whangaparaoa utanför Auckland i Nya Zeeland. Här kan du följa mig på min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela