nzclara.blogg.se

Ett år i Nya Zeeland

Cape Reinga och middag med familjen

Publicerad 2016-02-03 01:08:11 i Allmänt,

På torsdag den 28 åkte vi längst upp på nordön. Vi hade bokat en guidad busstur. Först stannade vi vid ett litet café där de hade ett sjukt stort träd där de hade sågat in en trappa.


Efter det åkte vi till 90 mile beach, stranden är inte 90 mile utan 88 km lång och det fungerar som en motorväg när det är lågvatten. Det kändes jättekonstigt att åka på stranden, chauffören körde ganska fort också. Vi såg en bil som hade fastnat i sanden. Vi åkte även på små surfingbrädaor nerför sanddyner. Det var ganska kul men det var nästan roligare att titta på alla andra som åkte. En kille ramlade av och åkte på ansiktet.




Efter det åkte vi upp till Cape Reinga som är den nordligaste (eller tror näst nordligaste egentligen) platsen i Nya Zeeland. Det var jättefint där med en liten fyr.




På vägen hem stannade vi vid några träd som hade fallit och låg begravda i marken, det var inte så kul för vi ville bara hem då. När vi väl kom hem så badade vi i poolen och på kvällen lagade vi egen middag igen.

På fredagen den 29 packade vi ihop och åkte hem. Innan vi kom hem stannade vi vid ett köpcentrum och åt och hämtade en ny resväska till pappa för hans gick sönder när de åkte hit. När vi kom hem packade vi upp alla saker och den åkte vi och handla lite småsaker som mamma och pappa skulle ta med hem. 
På kvällen kom Melissa och Glas hit och åt middag så hela familjen var där. 
Från vänster; Tanya, mamma, jag, Jaydene, Melissa (Goose), Andrew, Deearna, Glas, pappa och Sam

På lördag morgon den 30 tog vi det väldigt lugnt. Jag, mamma och pappa gick ner till stranden och solade lite. Sen packade de ihop innan vi åkte och åt lunch i Gulf Harbour. Det var supermysigt, efter det åkte vi hem och mamma och pappa packade ihop det sista och sen åkte dom till flygplatsen. Som tur var kom kusinerna hit och bada och åt middag så då fick jag något annat att tänka på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Halloj!! Mitt namn är Clara, jag är en tjej på 16 år.15/16 är jag utbytesstudent i Whangaparaoa utanför Auckland i Nya Zeeland. Här kan du följa mig på min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela