nzclara.blogg.se

Ett år i Nya Zeeland

Bio, volleyboll och bombhot

Publicerad 2016-02-25 08:20:42 i Allmänt,

I måndags gick jag på bio och såg Deadpooöl med Caitlin och Baylee. Det handlade om en kille som hade cancer och så skulle dom bota det och göra honom till en superhjälte men det blir inte riktigt som han tänkt. Filmen var väldigt brutal och faktiskt ganska dålig så det var lite tråkigt.

I tisdags gjorde jag inte så mycket men i onsdags gick brandlarmet på skolan så alla måsta samlas på fältet utanför skolan. Som tur var brann det inte utan någon hade bara bränt något på hemkunskapen. Sen hade jag volleybollträning efter skolan.

Idag (torsdag) paddlade vi kajak på outdoor ed och vi skulle lära oss att surfa på vågor. Första gångerna jag testade gick det jättebra men sista gången slutade det med att jag och en kille åkte på samma våg körde på en annan killes. Det gick för fort och jag kunde inte kontrollera kajaken, alla tre välte men ingen skadade sig så det var tur. Det var i alla fall jättekul och jag längtar tills nästa gång. 

Idag skulle jag också spelat volleybollmatch på en skola i närheten men det blev tyvärr inställt för att skolan blivit bombhotade tidigare på dagen. Hela skolan hade stängts ner och de hade låst alla dörrar och ingen fick gå någonstans. Det var tydligen massa helikoptrar som cirkulerade i luften och poliser vid skolan men allt verkar ha gått bea ändå. 

Här kommer några bilder från soluppgången imorse.






Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2016-02-25 17:33:01

Ojoj vilken dramatik! Tur att allt gick bra. Puss ❤️

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Halloj!! Mitt namn är Clara, jag är en tjej på 16 år.15/16 är jag utbytesstudent i Whangaparaoa utanför Auckland i Nya Zeeland. Här kan du följa mig på min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela