nzclara.blogg.se

Ett år i Nya Zeeland

Roadtrip och filmkväll

Publicerad 2016-04-21 02:02:15 i Allmänt,

I måndags åkte jag, Tanya, Ash, Sam och deras mamma. Vi började med att åka till en krukfabrik där de hade hundratals krukor och saker gjorda av lera. Sen åkte vi till Omaha, där har alla rika har "sommarstugor" inte som en sommarstuga man tänker sig utan de största och lyxigaste husen man kan tänka sig. Sen åkte vi även ner och tittade på Omaha strand.





Sen åkte vi till Goat Island som är ett naturreservat här i närheten, jag snorklade där med skolan förut. 





Sen åkte vi till Pakiri. Natten innan hade det varit storm och regnat jättemycket så vägen hade rasat men vi lyckades ta oss förbi i alla fall. Stranden i Pakiri var jättelång och det var knappt en människa där, dock var det massor av fiskhuvuden. 





 
Efter det åkte vi till Mangawai och åkte pulka på sanddyner. Det var jätte jätte kul. Det gick inte jättefort att åka på "pulkan" så det var nästan roligare att springa ner. Tanya testade också att åka ner men det slutade med att hon åkte av pulkan och landade på ansiktet, det såg jätteroligt ut.




Ash, jag och Sam (kusinerna från Australien)


Vi kom hem vid typ 6 och då smsade Ella mig och frågade om jag ville komma på filmkväll och sova över hos Caitlin och det ville jag ju såklart. Så jag åt middag lite snabbt och sen gick jag till Caitlin. Vi såg på the Bachelor och Neighbors. 
 
På tisdagen gick jag och fikade med några kompisar vilket var jättemysigt. På eftermiddagen gick jag Sam och Ash ner till stranden och då såg vi ännu fler fiskhuvuden. På kvällen kom Goose och Glas, några av Jays kompisar och två grannar hit då det var fullt hus.

Idag (onsdag) har jag städat mitt rum och sen sa jag hejdå till kusinerna som skulle åka tillbaka till Australien. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Halloj!! Mitt namn är Clara, jag är en tjej på 16 år.15/16 är jag utbytesstudent i Whangaparaoa utanför Auckland i Nya Zeeland. Här kan du följa mig på min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela