nzclara.blogg.se

Ett år i Nya Zeeland

Lunch och shopping

Publicerad 2015-09-24 08:56:25 i Allmänt,

I onsdags var en rätt lugn dag. Jag åt lunch med en kompis på en resturang i närheten. Det var jättemysigt, jag åt en halomisallad, tyvärr var den inte så god som jag trodde den skulle vara. På onsdag kväll lagade jag och Deearna Svenska köttbullar och couscous med äppelsås och ärtor. Det var jättegott, saknar den svenska maten. Familjen tyckte också det var jättegott så nu säger Tanya att vi ska ha en Svensk middag varje vecka, haha! Till efterrätt gjorde vi även Chokladbollar och det var så gott.

Deearna försökte sig på en proffsig uppläggning.


De finns tyvärr inget pärlsocker här borta så de ser lite nakna ut.

Idag, torsdag åkte jag med tre kompisar till ett köpcentrum några mil här ifrån. Det var jag, Baylee, Fynnola och Caitlin som jag spelar rugby med. Jag hittade tyvärr inget som passade men det gjorde i alla fall de andra så det var kul. Till lunch år vi Subway och jag köpte också en tropisk Smothie och den var jättegod. När jag kom hem packade jag inför Sydön och nu tittar jag på film, vi ska snart äta middag. Imorgon är det skola igen och efter skolan tror jag att gruppen jag är med ska äta middag på stranden här i närheten för att fira att det är lov, så det ska bli kul. Och på lördag åker jag till Sydön!! 

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2015-09-24 22:28:28

Låter dom du haft en bra dag! Låter även mysigt med middag på stranden! Puss!

Svar: Det var en väldigt bra dag, puss!
Clara Wallner

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Halloj!! Mitt namn är Clara, jag är en tjej på 16 år.15/16 är jag utbytesstudent i Whangaparaoa utanför Auckland i Nya Zeeland. Här kan du följa mig på min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela