nzclara.blogg.se

Ett år i Nya Zeeland

•••

Publicerad 2015-09-14 11:51:50 i Allmänt,

I söndags vaknade jag väldigt tidigt men låg kvar i sängen till 9. Då gick jag upp och åt frukost. Jag åt min allra sista Lingongrova. Jag köpte dom på den svenska affären i Auckland och nu är de tyvärr slut. Det finns typ bara toastmackor här, jag tror jag faktiskt inte sett något annat bröd än toasts här. Sen finns det ju såklart baguetter och EN sorts hårdbröd men det är allt. Jag tror jag ska baka i helgen. Efter frukost åkte jag, Andrew och Jaydene upp till The Plaza (det lilla shoppingcentret som finns här) för att bland annat köpa en present till Jaydenes kompis. Vi köpte även en mango och anmanas smoothie som var väldigt god. Jag och Andrew köpte även Take away Sushi, sushibitarna var fyrkantiga så det var lite kul.



Efter vi ätit lunch åkte jag och Andrew till ett ställe som heter Snowplanet, det är ett ställe inomhus där man kan åka skidor. Det kändes faktiskt litesom hemma, det var snö och folk åkte slalom. Det fanns även en resturang där och där var det en brasa. Det kändes nästan som att vara i fjällen. Sen kom man ut också var det 16 grader och sol, haha. 
Har bilderna från Snowplanet på kameran, men såhär ser det i alla fall ut. Backen är väldigt platt och den är bara 200m och det är knapplift.

Idag, måndag var en väldigt lugn dag i skolan. Jag kunde ta med min klänning hem så det var kul. Efter skolan hade jag Rugbyträning. Det var kul, det kändes lite bättre än förra gången. Har kommit på hur man ska tacklas nu.
När jag kom hem har jag tittat på en serie och sen har vi ätit middag och nu ligger jag i sängen och ska snart gå och lägga mig.

Klänningen är mörkblå även fast den ser svart ut på vissa bilder.




Denna vecka går vi bara till torsdag. På fredag börjar Mocks-proven. Man har ett prov i alla ämnen (vanligtvis 6 ämnen). Jag har bara matteprov för jag har kurser som inte har prov. Det är väldigt skönt för det betyder att jag är ledig måndag till torsdag nästa vecka. På fredag är det dock skola men efter det är det lov och då åker jag till Sydön!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Halloj!! Mitt namn är Clara, jag är en tjej på 16 år.15/16 är jag utbytesstudent i Whangaparaoa utanför Auckland i Nya Zeeland. Här kan du följa mig på min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela