nzclara.blogg.se

Ett år i Nya Zeeland

Delfiner + bildbomb

Publicerad 2015-09-09 12:00:00 i Allmänt,

Idag efter skolan såg Tanya ett inlägg på facebook att det var delfiner vid Big Manly Beach (stranden där jag bor). Eftersom hon sett fel flera gånger så trodde jag inte riktigt att delfinerna skulle vara kvar på stranden men vi åkte i alla fall dit. När vi kom till stranden så såg vi massa folk och det visade sig att delfinerna var kvar. Jag började genast knäppa massa kort och delfinerna kom närmare. Då började folk gå ner i vattnet så jag slet av mig skona och gick ner i vattnet jag också. Delfinerna var inte alls rädda, vid ett tillfälle var de så nära att jag hade kunnat sträcka fram handen och ta på dom om det inte var för att jag både hade kameran och mobilen med mig i vattnet. Det var i alla fall väldigt coolt att komma så nära "vilda" delfiner.
 
 

Här kommer även en bildbomb med bilder jag knäppt med min kamera.
 
Stranden
 
Gulf Harbour, ett ställe några km från där jag bor.
 
Shakespeare Regional Park, en nationalpark i närheten.
 
En utkiksplats utanför Auckland.
 
Bal.
Det var allt för denna gång, hörs hej!!

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2015-09-09 22:21:56

Vilken upplevelse! Superhäftigt!

Svar: Ja det var verkligen jättecoolt!
Clara Wallner

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Halloj!! Mitt namn är Clara, jag är en tjej på 16 år.15/16 är jag utbytesstudent i Whangaparaoa utanför Auckland i Nya Zeeland. Här kan du följa mig på min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela