nzclara.blogg.se

Ett år i Nya Zeeland

Coromandel trip

Publicerad 2015-09-12 13:27:48 i Allmänt,

I fredags fyllde Andrew 48 år så släkten kom hit på middag. Jag gav honom smörknivar, en bok om Hälsingland och en nyckelring med en älg på och jag tror faktiskt att han blev glad för det. Har tyvärr inga bilder på datorn.
 
Idag, lördag var jag i Coromandel. Bussen skulle gå 7 på morgonen men den var dock försenad 20 minuter. Jag var först på bussen och efter jag hoppat på åkte vi runt i Auckland och hämtade upp de andra 13 personerna som skulle med. Det var bara utbytesstudenter och några av dom ska med på resan till Sydön också så det var kul att träffa dom innan. Efter 3 timmar kom vi äntligen fram till något som kallas Hot water beach. Det är en strand som har varmvattenskällor. Man gräver alltså en grop på stranden och vattnet som kommer upp då är jättevarmt, det bubblade till och med, nästan kokade alltså. Jag lyckades till och med bränna fötterna. Efter Hot water beach åkte vi till Cathedral cove, ett sjukt vackert ställe där de bland annat har spelat in Narnia. Från parkeringen till själva stranden där Cathedral cove är tog det ungefär en halvtimme att gå. Väl nere på stranden knäppte jag massor av kort. Det kan vara bland de vackraste platserna jag varit på. Efter 2 timmar av fotografering och promenad på stranden gick vi tillbaka upp till bussen och vid 4 åkte vi där ifrån. Nu är klockan 9 och jag har precis kommit hem. Det har varit en väldigt bra dag idag. Nu är jag så taggad på Sydön om två veckor, det ska bli jättekul. 
 
Hot water beach
 
Coromandel
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Halloj!! Mitt namn är Clara, jag är en tjej på 16 år.15/16 är jag utbytesstudent i Whangaparaoa utanför Auckland i Nya Zeeland. Här kan du följa mig på min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela