nzclara.blogg.se

Ett år i Nya Zeeland

Ännu en vecka

Publicerad 2015-09-21 08:59:03 i Allmänt,

Ännu en vecka har gått, tiden går så fort. Jag har redan varit här i 8 veckor!!! I tisdags var det någon marknadsdag på skolan. År 11 hade massa stånd med mat och fika på skolgården. Man brukar vanligtvis bara kunna köpa mat i en liten butik så det var kul med något annat. Tyvärr så hade jag inga pengar med mig så jag kunde inte köpa något.
Onsdag var en helt vanlig dag och torsdag var det bara jag och Deearna som var hemma på kvällen. Vi lagade stekt kyckling med grönsaker som vi åt medans vi tittade på Orange is the new black. På hospitalityn lagade vi Pavlovas som är en typisk Nya Zeelänsk efterrätt. Det är i princip maräng med grädde och frukt på. Denn här gjorde jag.
På fredagen startade Moccs proven. Det är en hel vecka med prov för att förbereda en på de riktiga proven som är i november. Jag hade bara ett matteprov för de andra ämnena jag tar har inga prov. Matteprovet var på Fredagen så jag är ledig till fredag denna vecka. På fredag kväll åkte vi till Andrews syster för att fira hennes man som fyllde år.
 
På lördagen åkte jag och Tanya till Silverdale och shoppade. Silverdale är en stad i närheten där de har lite fler butiker än här i Whangaparaoa. Jag köpte ett par vita converse, det var mycket billigare än i Sverige. På eftermiddagen gick jag och Melissa på en promenad runt en liten sjö, det var jättemysigt. Jaydene var denna helg barnvakt åt en tjej som heter Pocha. Pochas föräldrar var i Australien så Jaydene sov där hela helgen. Efter promenaden åkte jag och Melissa dit. De hade en bubbelpool så vi badade i den. På kvällen kom även Deearna, Sam och Glas (Jaydenes och Melissas pojkvänner) och åt vi middag. Det var väldigt mysigt.
På söndag morgon kom Jaydene och Pocha med morgonfika. Efter vi fikat åkte jag, Tanya och hämtade Melissa för vi skulle åka och shoppa. Jag tror vi var på tre köpcentrum, jag köpte i alla ett par byxor.
 
Idag, måndag var jag ledig så Tanya skjutsade ut mig till Shakespeare Regional Park som är en nationalpark en mil här ifrån. Jag gick en väldigt lång promenad och jag hade även packat med mig lunch så jag skulle klara mig hela dagen. Det slutade i alla fall med att jag gick runt där i ca 3 timmar och det är så vackert där ute. Ena stunden är man typ mitt i en regnskog och den andra mitt på en åker med kor och får runt om en. Det var jättecoolt!
Detta blev ett väldigt långt inlägg men hoppas ni orkade läsa allt ändå.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Halloj!! Mitt namn är Clara, jag är en tjej på 16 år.15/16 är jag utbytesstudent i Whangaparaoa utanför Auckland i Nya Zeeland. Här kan du följa mig på min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela