nzclara.blogg.se

Ett år i Nya Zeeland

Sydön lördag 3/10

Publicerad 2015-10-12 08:00:59 i Allmänt,

 

Lördag 3/10 var det dags för min Bungyjump. Jag hoppade The Nevis Bungy som är den högsta i Nya Zeeland, 134 meter!!!!!! När vi kom fram till stället jag skulle hoppa från så blev jag väldigt nervös. Själva plattformen man hoppar från sitter fast i vajrar mellan två berg och för att komma ut dit måsta man åka en lite gondol. Men när jag kom ut till plattformen blev jag så taggad. Jag kunde inte sitta still, stog typ och hoppade. Tillslut var det min tur att hoppa och då hoppade jag direkt, eller dök rättare sagt. Det går inte att beskriva känslan, det var sjukt kul men läskigt.
frå
Efter bungyn åkte jag och gjorde White water rafting som i princip är att paddla en gummibåt nerför en fors, har tyvärr inga bilder från det för jag kunde ju inte ta med mobile. Det var väldigt roligt i alla fall. Efter raftingen åkte jag gondol upp på berget som är precis vid Queenstown. Uppe på berget fanns det mini bilar man kunde åka och det gjorde vi. Det var typ som de små leksaksbilarna man åkte på när man var liten och det fanns två olika banor man kunde åka, det var faktiskt väldigt kul. Banorna var bara 200 meter kanske, inte nerför hela berget.
Här är banan man åkte på.
 
Detta var en väldigt händelseful dag för efter vi åkt bilarna så tog vi gondolan ner igen och gick på en isbar, en bar som var helt gjord av is. Alla tyckte det var jättekallt medans jag och en Norsk tjej inte alls tyckte det var så kallt, det var typ -7 grader där inne.
 
De andra dagarna kommer inom kort, hoppas jag. Fortsättning följer....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Halloj!! Mitt namn är Clara, jag är en tjej på 16 år.15/16 är jag utbytesstudent i Whangaparaoa utanför Auckland i Nya Zeeland. Här kan du följa mig på min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela