nzclara.blogg.se

Ett Ă„r i Nya Zeeland

Rugby🏈

Publicerad 2015-10-18 00:57:08 i AllmÀnt,

PÄ fredagen nÀr jag kommit hem frÄn Sydön sÄ Äkte jag Tanya och Deearna in till Auckland. DÀr gick vi runt i hamnen och pÄ stan och det var jÀttemysigt. Lördag och söndag tog jag det bara lugnt och gjorde i princip ingenting. PÄ mÄndag började skolan igen. Denna vecka har jag haft RugbytrÀning varje lunchrast frÄn mÄndag till torsdag för igÄr (lördag) hade vi rugbymatch. PÄ fredagen fick vi ledigt frÄn trÀningen för att vila upp oss tills lördagen. I torsdags gick jag Àven pÄ skolans prisutdelning för musik och teater. Deearna var nominerad för en roll hon hade spelat i en teater. Hon vann tyvÀrr inte.

PÄ lördagen hade jag som sagt rugbymatch och jag var jÀttenervös, det hjÀlpte inte riktigt nÀr Tanya sa "gör exakt som trÀnaren sagt Ät er att göra för annars kan ni bli paralyserade", haha. Blev ju inte riktigt lugnare av det kan jag sÀga. Jag satt pÄ sidan första matchen för att se hur man spelade, eftersom jag alldrig har spelat rugby förut. Matchen var inte sÄ farlig som jag hade tÀnkt mig sÄ jag fick spela pÄ de tre sista matcherna, vi hade 4 matcher totalt och varje match Àr 14 min.
Vi vann 2 av matcherna och pÄ den sista matchen lyckades jag göra mÄl eller (score a try) som man sÀger. Vi var i alla fall vÀldigt nöjda med dagen och det var faktiskt jÀtteroligt att spela rugby och det var inte sÄ farligt som jag trodde det skulle vara, Àven om jag har lite blÄmÀrken och skrubbsÄr idag.



Jag Àr nummer 8 och springer med bollen. Detta Àr precis nÀr jag gör " mÄl".


Efter matchen Ă„kte nĂ„gra i laget till min kompis Caitlin och firade och pratade om matcherna. Caitlin spelade ocksĂ„ rugby. DĂ€refter Ă„kte jag med Caitlin till Libby's 17Ă„rsfest. Det var sporttema sĂ„ jag och Caitlin klĂ€dde sĂ„klart ut oss rugbyspelare. 





Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Halloj!! Mitt namn Àr Clara, jag Àr en tjej pÄ 16 Är.15/16 Àr jag utbytesstudent i Whangaparaoa utanför Auckland i Nya Zeeland. HÀr kan du följa mig pÄ min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela