nzclara.blogg.se

Ett år i Nya Zeeland

Milford sound 2/10

Publicerad 2015-10-12 07:08:00 i Allmänt,

Skulle ha postat detta förra fredagen 2/10 men Blogg.se har inte fungerat på typ två veckor nu så håller tummarna att det funkar nu. Ska även försöka göra ett inlägg lite senare idag om resten av dagarna på Sydön.
 
Idag (fredag 2/10) åkte vi till Milford Sound. Milford Sound är en fjord 4 timmars bilfärd från Queenstown och det har varit 1:a plats på listan över världens vackraste platser, tror jag i alla fall. Vi åkte från Queenstown vid 8:30. Vi stannade typ 6-7 gånger för att knäppa kort och köpa lite mat. På vägen till Milford Sounds åker man igenom massor av berg, de flesta var täckta av snö. På ett ställe snöade det till och med. Troligtvis sista snön jag såg förens vintern nästa år. Vi kom fram till Milford Sounds vid 15 ungefär och då hade vi en 1,5 timmars båttur bokad. Vid 15:15 gick båten och vid 16:45 var vi tillbaka. Det var sjukt fint där. Vi fick till och med se solen, det var tydligen väldigt ovanligt där. Eftersom det regnar hela tiden i Milford Sound var det vattenfall över allt och det var jättecoolt. Vi såg även sälar. Vid 21:00 var vi tillbaka i Queenstown och då åt vi middag, pasta med pesto. Nu är klockan 23 och vi ska gå och lägga oss. Imorgon blir en rolig dag, jag ska hoppa bungyjump och göra whitewater rafting, det ska bli så roligt. 
Här kommer bilder från fotostoppen.
 
 
 
Milford Sound
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Såg även denna på vägen hem, kommer inte ihåg vad djuret kallas men det är typ en blandning mellan får och häst.
 
 
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Halloj!! Mitt namn är Clara, jag är en tjej på 16 år.15/16 är jag utbytesstudent i Whangaparaoa utanför Auckland i Nya Zeeland. Här kan du följa mig på min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela