nzclara.blogg.se

Ett år i Nya Zeeland

Lasertag

Publicerad 2015-10-21 08:42:40 i Allmänt,

Hej hej Sverige!
De senaste dagarna har det inte hänt något speciellt alls. Jag har haft skola som vanligt, de är bara två veckor kvar i skolan nu sen åker jag på dagsutflykter med de andra utbytesstudenterna i tre veckor. Vi gör det för att nya zeeländarna har sina nationella prov de sista veckorna i skolan och jag behöver inte göra dom. Vi utbytesstudenter kommer då att gå på zoo, akvarium och museum, men vi ska även snorkla och göra massa andra saker och det ska faktiskt bli jätteroligt.
Här är schemat om någon är intresserad.
  
Jag kommer alltså få sommarlov/jullov  den 26 november och sen börjar vi skolan igen den 2 februari så det blir ett väldigt långt lov. Mamma och pappa ska komma hit och hälsa på mig också och det ska bli jätteroligt. De kommer vara här i två veckor och då ska jag visa dem runt här där jag bor och sen ska vi resa runt lite här på Nordön. 

Idag har jag och min Tutor-grupp varit på lasertag (man är i olika lag och springer runt i ett rum och skjuter laserpistol på varandra). Det var jätteroligt, mitt lag vann en av tre gånger. Tutor-gruppen är en liten grupp i skolan med ca 10 pers där man går igenom vad som händer i skolan under veckan. Man har Tutor varje dag och man skulle nog kunna jämföra det med mentorstid i Sverige.
Här är jag och skjuter laserpistol.

På fredag ska vi åka ner till Waihi där familjen har en husvagn. Jag ska vara "sjuk" på fredag och på måndag är det Labor day så då är vi lediga, så det blir en långhelg i Waihi. Det ska tydligen vara jättefint där nere så det ska bli kul. Det som inte är lika kul är att det ska regna:(

Här kommer lite random bilder i brist på annat:







Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-10-21 12:23:53

Hej Clara! Det är så roligt att läsa vad du gör. Så skönt att du verkar ha en bra familj också. Vad har du för adress til NZ? Stora kramar från faster Jenny. Jag tycker att du är så modig ska du veta!!!

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-10-21 12:26:08

Fy så himla läskigt att hoppa bungy Jump. Hur vågar du???

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-10-21 12:51:56

PS. Clara, det heter "tutoring". Ta bort "r". Kram Jenny 😃😃

Svar: Ops, tack så mycket!😊
Clara Wallner

Postat av: Mamma

Publicerad 2015-10-21 22:16:19

Ska bli såååå kul att ses!!puss!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Halloj!! Mitt namn är Clara, jag är en tjej på 16 år.15/16 är jag utbytesstudent i Whangaparaoa utanför Auckland i Nya Zeeland. Här kan du följa mig på min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela