nzclara.blogg.se

Ett år i Nya Zeeland

Vecka 45

Publicerad 2015-11-08 08:18:59 i Allmänt,

Denna vecka har varit ganska händelserik faktisk. I måndags var det sista vanliga dagen i skolan så vi fikade på matten och sen hade hela skolan samling tillsammans i idrottshallen. Det höll på i typ en timme och det var ganska tråkigt faktiskt.

I tisdags var det allra sista skoldagen innan alla prov osv. År 13 (de som tar studenten) hade då en liten parad på morgonen vid typ 8. De gick med visselpipor och tutor runt vårt kvarter för att väcka alla. Och det var verkligen inte som studenttåget i hudik utan de var kanske sammanlagt 50 personer bara och alla var utklädda. 


I skolan hade vi bara en lektion, jag hade textil. Vi gick till en mack och köpte kaffe och sen hade alla i år 12 en samling tillsammans där rektorn pratade och sade hejdå och så. Vi slutade typ vid 12 så det var ganska skönt. På eftermiddagen kom alla Deearnas kompisar hit och festade för att de gått ut skolan. 

I onsdags följde jag med Jaydene till hennes jobb, hon jobbar på dagis. Det var jätteroligt och alla barnen var supersöta, vissa var dock jättejobbiga.
Efter jobbet åkte vi och tittade på kusin Jack som spelade Touch.

I torsdags var det jättevarmt så på förmiddagen låg jag bara i solen och läste, det var typ 20 grader så det var jätteskönt.
 I torsdags var det också Guy Fawkes, jag vet inte vad det är riktigt men man skjuter i alla fall fyverkerier. Så på kvällen gick jag och några kompisar ner till stranden och åt middag och sköt fyverkerier. Det var jättemysigt förutom att gänget som var bredvid oss kastade smällare på oss, ingen gjorde illa sig och vi fick dem att åka där ifrån men det var ändå lite obehagligt.

Haha, alla som har sett Harry Potter kommer fatta. Vi försökte avbilda scenen från den sista bilden när de bildar skyddsmuren runt Hogwarts.

I fredags solade jag också på förmiddagen, det har äntligen blivit varmt. På kvällen skulle Andrew och Tanya och Deearna på en prisutdelning som Deearna hade blivit nominerad till. Det var för bästa biroll i en teater hon hade varit med i. Så jag bar alltså ensam hemma så jag bjöd hen tre kompisar. Vi beställde hem pizza och åt godis och hade det jättemysigt.

I lördags badade jag i poolen för första gången och det var faktiskt inte så kallt som jag trodde det skulle vara. Sen gick jag ner till stranden med några kompisar. Vi badade faktiskt också i havet och det var typ lika varmt som i poolen, skulle gissa på typ 17-18 grader. Sen åkte vi till en brygga som är jättepopulär att hoppa från, den är upphöjd så det är typ 3 meter ner till vattnet. Det var i alla fall jättekul att hoppa där ifrån.


På kvällen åkte jag till Bethany där det var fest. Jag hade bakat en kanelbullekladdkaka som jag tog med för det var typ picnik eller vad man kallar det. Vi åt i alla fall massa gott och sköt fyverkerier, det var jätteroligt.
jag och Bethany



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Halloj!! Mitt namn är Clara, jag är en tjej på 16 år.15/16 är jag utbytesstudent i Whangaparaoa utanför Auckland i Nya Zeeland. Här kan du följa mig på min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela