nzclara.blogg.se

Ett år i Nya Zeeland

Snowplanet & Jump

Publicerad 2015-11-21 08:54:32 i Allmänt,

I torsdags åkte vi utbytesstudenter till Snowplanet. Snowplanet är ett ställe där man kan åka skidor och pulka, och det är inomhus. Backen är ganska liten. De hade bara en knapplift upp och det tog typ 3 minuter upp och 10 sekunder ner, haha. Men det var kul ändå och det kändes faktiskt lite som hemma, det var kallt och det fanns snö. Där inne är det -5 och sen kommer man ut och så är det typ 20 grader ute, det kändes jättekonstigt.




Man kunde till och med åka skidor på toaletten, haha!!!



I fredags skulle vi utbytesstudenter ha åkt till en glassfabrik men det fanns inga lärare som kunde åka med oss så vi blev lediga istället. Deearna var också ledig så vi bestämde oss för att åka till ett ställe som heter Jump. Jump är ett ställe där det finns massor av trampoliner så jag fick äntligen köra lite gymnastik så det var jättekul. Trampolinerna var ganska dåliga dock men det var roligt ändå.




På kvällen var det bara jag, Jaydene och Andrew hemma så vi beställde thai-takeaways som vi åt i soffan. Det var jättemysigt.

Idag (lördag) gick vi på en promenad i Shakespeare park och sen har vi inte gjort så mycket. Vi har varit och handlat och jag har tittat på film och det är typ allt jag gjort idag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Halloj!! Mitt namn är Clara, jag är en tjej på 16 år.15/16 är jag utbytesstudent i Whangaparaoa utanför Auckland i Nya Zeeland. Här kan du följa mig på min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela