nzclara.blogg.se

Ett år i Nya Zeeland

Skywalk

Publicerad 2015-11-09 06:25:01 i Allmänt,

Igår (söndag) var det äntligen dags för min Skywalk som jag fick i födelsedagspresent. Som vanligt kom vi iväg lite sent men vi hann i alla fall till the skytower i tid så det var bra. Jag hade tid vid 12:15. När vi kom dit fick jag byta om till en jättefin orange overall med reflexer på (den var skitful). Sen åkte vi upp med hissen till 60 våningen eller någonting, 192 meter över marken. Sen gick vi ut till en liten platå utanför tornet och de kopplade på säkerhetslinorna och sen var det dags att gå. I början var det lite läskigt men efter ett tag vande man sig och då gick det bra. Själva "banan" man går på är ca 1 meter bred så det är inte jätte brett. Sen fick vi även utmaningar som att gå baklänges, titta ut över kanten och hänga över kanten både framlänges och baklänges. Det läskigaste var att hänga över kanten framlänges. Då har man alltså fötterna på kanten av "banan" och så hänger man i säkerhetslinorna över kanten.
Här hänger jag ut över kanten baklänges.

Efter jag hade gjort min skywalk åkte vi ner till hamnen och åt lunch. Hamnen i auckland är jättefin och det är sjukt många och stora båtar där. Vi åt på en italiensk resturang och det var jättegott.





Idag, måndag var första dagen med utflykter. Så idag var det McDonals och bio. Bion var inte jättebra och jag gillar ju inte McDonals så idag var ju inte jättekul men imorgon ska vi in till Auckland och gå på stan så det ska i alla fall bli kul.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-11-09 22:28:54

Fattar inte att du vågade! Jag fick svindel bara jag såg bilderna! Tuffing! Så coolt. Puss från mamsen

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-11-18 20:41:49

Ja, usch så himla läskigt. Jag har fjärilar i magen när jag ser på detta!! Faster jenny

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Halloj!! Mitt namn är Clara, jag är en tjej på 16 år.15/16 är jag utbytesstudent i Whangaparaoa utanför Auckland i Nya Zeeland. Här kan du följa mig på min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela