nzclara.blogg.se

Ett år i Nya Zeeland

Sista veckan innan sommarlov!!

Publicerad 2015-11-26 10:38:15 i Allmänt,

I söndag var hela familjen på en basketmatch i Auckland mellan Australien och Nya Zeeland. Deearna hade vunnit 100 biljetter till matchen på radion så i princip alla vi kände var där. Jag har typ alldrig tittat på basket och jag fattade inte riktigt poängsystemet men det var iallafall kul att titta på och vi vann.


I måndags åkte vi till Goat Island för att snorkla. Goat Island ligger typ 45 min norr om där jag bor. Jag hade förväntat mig förgglada fiskar och korallrev men det var inte riktigt så. Det var mest sjögräs och brun/blå/grå fiskar. Det roligaste var att jag såg en rocka, det var faktiskt väldigt coolt. Vi snorklade typ i en timme och sen gick vi på en liten utställning/museum om havet och fiskarna.





I tisdags var vi på något som heter The Range där man kunde spela golf, minigolf, baseball och skjuta luftpistol. Det var faktiskt ganska kul men baseballen var svår alltså. Det var en sånhär maskin som skjuter ut bollar som man ska träffa. Jag lyckades iallafall träffa några av bollarna. Golfen var faktiskt jättekul men ganska svårt det också men jag fick till några bra slag.


Efter det åkte vi till ett honungcenter, där jag var med Tanya och Jaydene för någon vecka sedan. Sen åkte vi även till en strand i närheten innan vi åkte tillbaka till skolan.

I onsdags hade vi hemkunskap hela dagen. Vi gjorde massa drinkar och bakade kakor, drinkarna var inte så jättegoda men det var kakorna. Vi gjorde "chocolate chip cookies" och en 
"mudcake" (chokladkaka). 


Idag (torsdag) var allra sista dagen i skolan innan sommarlovet. Idag var vi på lagerhall på morgonen, det var jättekul. Mitt lag vann. Sen bjöd skolan på lunch, pizza och pommes. De delade även ut diplom och sa hejdå till alla. De flesta åker hem nästa vecka. Några kineser kommer tillbaka nästa år men jag tror bara att det är jag och två andra tjejer som stannar under sommaren. 
När jag kom hem så lade jag mig i solen och läste och sen badade jag även i poolen. Det börjar äntligen bli riktigt varmt här, det var 23 grader idag!



Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2015-11-26 14:56:27

Låter ju fantastiskt som vanligt! Härligt att du har det varmt nu. Och lov! Puss!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Halloj!! Mitt namn är Clara, jag är en tjej på 16 år.15/16 är jag utbytesstudent i Whangaparaoa utanför Auckland i Nya Zeeland. Här kan du följa mig på min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela