nzclara.blogg.se

Ett år i Nya Zeeland

Halloween och marknad

Publicerad 2015-11-01 04:02:49 i Allmänt,

Hej hej!
Igår (lördag) åkta jag och Tanya ut till ett nationalpark typ 1 mil här ifrån där vi tog en liten löptur.

På kvällen var jag på halloweenparty hos en kompis, jag klädde ut mig som fånge. De andra hade bland annat klätt ut sig till spioner, riddare, hippie och vampyrer. Vi hade jätteroligt men partyt slutade ganska tidigt för att idag (söndag) var det final i rugby VM kl 5 på morgonen.
Här är jag och Deearna, hon skulle på ett annat halloweenparty.


Idag (söndag) var det ju som sagt final mellan Australien och Nya Zeeland i Rugby VM. Rugby är sjukt stort här borta, alla är helt galna. Det är värre än vad fotboll är i Sverige, det ända som har varit på nyheterna denna vecka är rugby. Vid 05:00 började alltså matchen så jag gick upp vid typ 04:45. Det kom även massa folk hit för att titta på den. Vi vann såklart!!!! Efter matchen hade vi allihopa en stor frukost tillsammans, vi hade våfflor, glass, jordgubbar, banan, yoghurt, ägg, bacon, mackor... Ja en stor frukost alltså, det var supergott.



Efter frukosten åkte vi till en marknad här i närheten. Det fanns jättemycket fint där men jag köpte inget. 



Det var denna helg det. Imorgon och på tisdag är det skola igen och sen är jag ledig resten av veckan, ganska skönt men lite tråkigt också för det finns typ ingenting att göra, men jag ska försöka hitta på något kul, hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Halloj!! Mitt namn är Clara, jag är en tjej på 16 år.15/16 är jag utbytesstudent i Whangaparaoa utanför Auckland i Nya Zeeland. Här kan du följa mig på min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela