nzclara.blogg.se

Ett år i Nya Zeeland

Auckland zoo & utflykt

Publicerad 2015-11-15 05:25:23 i Allmänt,

I fredags åkte vi till Auckland zoo. Hade inga höga förväntningar alls men det var faktiskt ganska bra. Det var ett ganska stort zoo med massor av djur, till exempel apor, lejon, zebror, giraffer, elefanter, alligatorer, kängurur osv. Men man kan ju inte hjälpas att tycka synd om djuren när de är inspärrade. De verkade i alla fall ha det ganska bra. 







Efter vi tittat på alla djuren skulle vi vidare till ett köpcentrum för lite shopping. Men dörren på bussen hade fastnat i öppet läge så vi hade inte så lång tid på att att shoppa som vi egentligen skulle haft. Jag han i alla fall köpa en tygpåse för 12kr.


 I köpcentrumet fanns det även en butik som heter kikki.K där de har "svensk hem/arbets-stil". Jag gick såklart in och kollade och det liknade ordning&reda lite. Jag började prata med en tjej i butiken och jag sa att jag va från Sverige och sa att jag aldrig sett denna butik i Sverige. Hon berättade då att idén kom från en svensk tjej som flyttade hit och att de har butiker i Australien, Kina och London men inga i Sverige. Bara för att jag var svensk så gav hon mig lite snö, ja snö. Det ser ut som vitt pulver och sen ska man tydligen tillsätta vatten så blir det snö. Det ska jag göra på julafton då jag får en jul med snö i alla fall.




I lördags åkte jag, Tanya och Jaydene på utflykt. Vi hade ingen aning om vart vi skulle åka men det slutade med att vi hamnade på en ostfabrik och en honungsfabrik. På ostfabriken beställde vi en osttalrik som vi delade på. Brieosten var sjukt god. Sen åkte vi vidare till en honungsfabrik där vi smakade på massa honung. De hade alla möjliga smaker. Bland annat avokadohonung, det var faktiskt ganska good. På kvällen gjorde vi inget särskiljt, jag och Deearna tittade klart på säsong två av Orange is the new black.

Idag (söndag) har jag inte gjort mycket alls. Jag har tittat lite på film och bakat bröd och det är typ allt, ganska skönt ändå. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Halloj!! Mitt namn är Clara, jag är en tjej på 16 år.15/16 är jag utbytesstudent i Whangaparaoa utanför Auckland i Nya Zeeland. Här kan du följa mig på min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela