nzclara.blogg.se

Ett år i Nya Zeeland

Auckland, tivoli & bowling

Publicerad 2015-11-12 08:44:34 i Allmänt,

I tisdags åkte vi utbytesstudenter till Auckland. Först gick vi på Queen Street som är den största shoppinggatan i Auckland. Jag letade efter en bikini men jag hittade tyvärr ingen. Efter vi hade gått klart på Queen Street gick vi ner till hamen, där satte vi oss på en bänk och vilade lite innan vi gick och tittade runt lite. Det fanns några sjukt stora båtar där och tydligen hade prinsen varit i hamnen på morgonen också men vi 
missade tyvärr honom.

I onsdags var vi på ett tivoli i Auckland som heter Rainbows end. Det var mycket mindre än grönalund så det var inte jättekul där. Det konstiga var också att de hade ett shema på karusellerna så alla karuseller var inte igång samtidigt. En karusell var till exempel öppen mellan 10-11 och 13-14. Det berodde nog på att vi typ var de ända människorna där men det var tråkigt ändå tyckte jag. De hade frittfall och en bergodalbana men det var typ allt, nej jag skoja de hade mer men ingen rolig.


På kvällen åkte jag och tittade på Deearna och Melissa som spelade Touch, typ rugby fast man tacklas inte. 

På kvällen åt vi Tacos!!! Tacos är inte alls lika populärt här som i Sverige så vi äter det inte så ofta, det var i alla fall jättegott. Deearna skulle egentligen göra disken men vi gjorde en deal. Hon åkte och köpte vindruvor till mig och jag diskade istället för henne, en bra deal tyckte jag. Det var något specialpris på vindruvor så de var jättebilliga.

Idag (torsdag) har vi lekt lekar på stranden och bowlat. Det var ganska tråkigt faktiskt, haha. Först gick vi ner till stranden och lekte lekar sen var det några som badade också. Efter det gick vi och spelade bowling och jag vann, whey! Efter skolan var jag jättetrött så jag lade mig i sängen och tittade på film och då började det också att åska och regna så det är jättemysigt! Jag älskar regn och åska, nu ska jag sova. Imorgon ska vi på zoo!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Halloj!! Mitt namn är Clara, jag är en tjej på 16 år.15/16 är jag utbytesstudent i Whangaparaoa utanför Auckland i Nya Zeeland. Här kan du följa mig på min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela