nzclara.blogg.se

Ett år i Nya Zeeland

Första dagarna

Publicerad 2015-07-29 12:20:38 i Allmänt,

Det började som sagt med en väldigt lång resa, lite mer än 2 dygn på resande fot och ungefär 24 timmar i luften.
Här är en bild över Sydney.

Det här är på flygplatsen i Nya Zeeland, traditionell maorikonst.

Jag kom fram vid 4 på söndagen och då var det middag och efter det gick jag och lade mig. Jetlagen när det är 10 timmars tidsskillnad är inte att leka med.
På måndag gick jag till skolan vilket var väldigt nervöst. Jag och massa kineser fick ett traditionellt maorivälkommnande (maoris är ursprungsbefolkningen i Nya Zeeland), de både sjöng och dansa.

Lite senare på dagen var dax att välja ämnen.
Här är mitt schema.
Här har man 4 perioder om dagen och schemat är ett 6 dagars schema. Så om man har dag 1 på måndag så har man dag 6 måndagen efter, lite komplicerat att komma ihåg vilken dag det är. Man börjar vid 9 och slutar 15.15 varje dag.
Jag valde att läsa matte, engelska, textil, design/arkitektur, outdoor education och idrott. Hittills är favoritämnet outdoor education då vi sköt pilbåge. Det var söndagen och måndagen, tisdagen och onsdagen kommer imorgon, Godnatt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Halloj!! Mitt namn är Clara, jag är en tjej på 16 år.15/16 är jag utbytesstudent i Whangaparaoa utanför Auckland i Nya Zeeland. Här kan du följa mig på min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela