nzclara.blogg.se

Ett år i Nya Zeeland

Balklänning och netball

Publicerad 2015-07-30 11:08:37 i Allmänt,

Frukosten här i Nya Zeeland är väldigt annorlunda här borta. Man äter bland annat toast med spaghetti på, en väldig konstig kombination som inte smakar så bra.
Efter frukost gick jag och Deearna (en av mina värdsystrar) till skolan. Jag fick en rundtur och hade några lektioner.
Efter skolan mötte Tanya (min värdmamma) mig i uniformsshoppen där vi köpte en uniform till mig. Efter vi shoppat uniform åkte vi ner till centrumet där affärerna är. Där gick vi på en secondhandbutik och jag hittade en balklänning. Har nämligen bal den 22 agusti. När vi kommit hem var det middag och sen blev alla bjudna på svensk djungelvrål, minerna kommer jag aldrig glömma. Här är allt godis jag har med mig.


Onsdag var första riktiga dagen i skolan, träffade några kompisar jag kunde hänga med på lunchen. När jag kommit hem från skolan var det bara att byta om för då hade Deearna netballmatch. Netball är typ som basket fast man får inte springa med bollen.

Torsdagen var en lugn dag, vanliga lektioner i skolan. På kvällen gick jag och Deearna till stranden för att titta på solnedgången. Har tyvärr inga bilder.
Här är några bilder från skolan.



Kommentarer

Postat av: Moster

Publicerad 2015-07-30 16:13:15

Roligt att få följa din tid där borta😃Kramar moster💗

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-07-31 15:38:34

Va roligt att få läsa vad du gör! /mormor och morfar

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-07-31 17:56:57

Jag vet inte om det kom fram då jag skrev men jätte att kunna följa dig mormor morfar 💓

Svar: Jo det kom fram mormor. :)
Clara Wallner

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Halloj!! Mitt namn är Clara, jag är en tjej på 16 år.15/16 är jag utbytesstudent i Whangaparaoa utanför Auckland i Nya Zeeland. Här kan du följa mig på min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela